دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1394 - 13:52
دو خبر/

تاکید رئیس واحد کرج بر اهمیت موضوعات قرآنی در دانشگاه با وجود جمعیت 44 هزار نفری دانشجو در استان البرز

رئیس دانشگاه آزاد واحد کرج با تاکید بر اهمیت قرآن و موضوعات قرآنی در دانشگاه و وجود جمعیت دانشجویی 44000 نفری در استان البرز گفت: با دقت نظری بیشتری به این موضوع پرداخته می‌شود.
کد خبر : 45853

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بهروز میرزا در جلسه شورای قرآنی استان البرز با توجه به نتایج پربار جلسات گذشته اخذ تصمیماتی را که درباره طرح‌های پژوهشی قرآنی و حجاب و عفاف گرفته شد، جلسات این شورا را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد نتایج این جلسات موثر و مفید واقع شود.


رئیس شورای قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و ارائه آمار باید به درستی و به موقع صورت بگیرد، گفت: از واحدهای بزرگتر با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشجویی بالاتر انتظارات بیشتری در این زمینه وجود دارد.


دبیر شورای قرآن و عترت استان البرز نیز با مطرح کردن پیشینه مثبت و مطلوب استان البرز در این مسابقات و جشنواره‌ها و با توجه به بخشنامه های جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق این بخشنامه در تمامی واحدهای دانشگاهی ثبت نام مسابقات سراسری قرآن و عترت از دهم مهر آغاز شده و تا 18 آبان ادامه خواهد داشت.


علی بختیار توضیحاتی درباره نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات مربوط به این مسابقات در واحدهای دانشگاهی استان البرز به حاضران و نمایندگان واحدهای دانشگاهی ارائه کرد.


همچنین مسئولان کانون‌های قرآن و عترت واحدهای کرج، نظرآباد، طالقان و هشتگرد نیز با ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته در واحدهای مربوطه، مشکلات و مسائل خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.


جلسه شورای قرآنی استان البرز با حضور دکتر میرابراهیم صدیق معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج، حجت‌الاسلام امن‌الله فرید مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج، دکتر علیرضا شقایق معاون آموزشی واحد کرج، دکتر گلدار مدیر گروه معارف اسلامی واحد کرج، اعضای شورا و مسئولان دفاتر فرهنگی واحدهای استان برگزار شد و در آن چگونگی برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات و جشنواره سراسری قرآن وعترت مورد بررسی قرار گرفت.


دانشگاهیان با یادآوری حماسه کربلا توجه جوانان را بیشتر به فرهنگ عاشورا معطوف داشته و اذهان جوانان را بیش از پیش آگاه کنند


همزمان با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان البرز، هیأت عزاداران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مصلای بزرگ شهر کرج به سوگواری پرداختند.


هیأت های عزادارای دانشگاه های استان البرز در میدان توحید کرج به هم پیوستند و در قالب یک هیأت بزرگ دانشگاهی با حضوری پرشور از دانشگاهیان استان البرز با سینه‌زنی و نوحه خوانی به سوی مصلای بزرگ این شهر حرکت کردند.


این اجتماع بزرگ با حضور روسای واحدهای دانشگاهی، نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونان و مدیران اجرایی دانشگاه‌های استان البرز جلوه ای ویژه داشت.


رئیس بزرگ ترین دانشگاه آزاد اسلامی در استان البرز با حضور در جمع عزاداران حسینی در سخنانی به استادان، دانشجویان و کارکنان خانواده بزرگ دانشگاهی استان البرز خیرمقدم گفت و خاطرنشان کرد: دانشگاهیان اعم از استاد و کارمند با بزرگداشت حماسه عاشورا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این حماسه تاریخی و مذهبی بی‌مانند باید پیام‌های عشق، ایثار، امید، حریت و آزادی را به نسل جوان و دانشجویان کشور منتقل کنند.


دکتر بهروز میرزا با توجه به وضعیت فعلی جامعه و تلاش دشمنان در به چالش کشیدن اعتقادات مذهبی ملت مسلمان ایران با استفاده از حربه تهاجم فرهنگی گفت: لازم است دانشگاهیان با یادآوری حماسه کربلا توجه جوانان را هرچه بیشتر به فرهنگ عاشورا معطوف داشته و اذهان جوانان را بیش از پیش آگاه کنند.


وی از حمایت‌های آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج درباره برگزاری این مراسم قدردانی کرد.


در ادامه، مراسم سوگواری و نوحه خوانی در جوار ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر که به همت مردم متدین استان البرز ساخته شده و آماده انتقال به کربلای معلی است؛ در مصلای کرج برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته