دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

اتحادی: همه ظرفیت‌های دانشگاه باید در خدمت تبیین اهداف قیام عاشورا قرار گیرد

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد واحد زابل گفت: در راستای نقش‌آفرینی دانشگاه در تبیین اهداف قیام عاشورا و همچنین اثرگذاری بیشتر در اشاعه فرهنگ ناب عاشورایی، همه ظرفیت‌های دانشگاه باید بسیج شوند و حوزه معاونت فرهنگی نیز باید به عنوان هماهنگ‌کننده و حلقه واسط این جریان عمل کند.
کد خبر : 45825

مهندس نیما اتحادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در دهه اول ماه محرم در واحد زابل اظهار کرد: حوزه معاونت فرهنگی با سیاه پوش کردن محیط دانشگاه و نمازخانه این واحد دانشگاهی به استقبال ماه محرم رفت که اصلی‌ترین نماد سیاه‌پوش شدن و عزادار بودن دانشگاه اهتزاز بیرق سیاه عزاداری بر روی بلندترین میل پرچم منطقه سیستان واقع در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل بود.


اتحادی؛ برپایی خیمه و حسینیه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محوطه دانشگاه با مشارکت و همراهی بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی برای میزبانی از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در مراسم عزاداری را از دیگر برنامه های فرهنگی اجرا شده در ماه محرم عنوان کرد.


اتحادی:‌ از دیگر اقدامات فرهنگی برای تبیین اهداف قیام عاشورا، برگزاری سلسله سخنرانی‌های بصیرت افزایی با محوریت قیام عاشورا، با دعوت از روحانیون و صاحب‌نظران این حوزه و سخنرانی، عنوان کرد و افزود: این مراسم هر روزه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه واحد برگزار شده است

وی برگزاری مراسم معنوی دعای زیارت عاشورا را در این ایام، از دیگر اقدامات فرهنگی برشمرد که این مراسم هر روز با شرکت پرشور دانشجویان و کارکنان واحد در نمازخانه این واحد دانشگاهی با دعوت از مداحان مطرح منطقه برگزار شده است.


عضو هیات علمی واحد زابل گفت: از دیگر اقدامات فرهنگی برای تبیین اهداف قیام عاشورا، برگزاری سلسله سخنرانی‌های بصیرت افزایی با محوریت قیام عاشورا، با دعوت از روحانیون و صاحب‌نظران این حوزه و سخنرانی، عنوان کرد و افزود: این مراسم هر روزه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه واحد برگزار شده است.


وی گردهمایی سوگواران عاشورا که به منظور استقبال از تاسوعا و عاشورای حسینی در واحد زابل برگزار شد، را از دیگر این فعالیت‌ها عنوان و بیان کرد: این مراسم باشکوه بسیار در محل سالن همایش‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد که در این مراسم امام جمعه شهرستان زابل به عنوان سخنران اصلی به سخنرانی درباره تبیین اخلاق مداری در واقعه کربلا پرداخت.


اتحادی درباره مشارکت کارکنان و اعضای هیات علمی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل اظهار کرد: با مدیریت حوزه فرهنگی واحد و مشارکت اعضای هیات علمی و کارکنان واحد زابل آش نذری طبخ شد که با همت این عزیزان پس از طبخ و آماده‌سازی در بین عزاداران دانشجو در حسینیه سیدالشهدای واحد زابل توزیع شد.


سرپرست حوزه معاونت فرهنگی واحد زابل از مسابقه عکاسی محرم در سیستان به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی این حوزه در دهه اول ماه محرم یاد کرد و افزود: در راستای انعکاس مراسم عزاداری در دارالولایه سیستان و نشان دادن ارادت مردم سیستان بزرگ به خاندان عصمت و طهارت (ع) این مسابقه با موضوع به تصویر کشیدن مراسم و آئین‌های عزاداری محرم در دارالولایه سیستان برگزار می شود.


اتحادی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل همواره در راستای ایفای نقش در تبیین اهداف قیام حضرت اما حسین (ع) و همچنین عملی شدن اهداف این قیام مقدس، با به کارگیری همه نیرو و ظرفیت خود تلاش کرده است.


وی گفت: با مدد گرفتن از حضرت امام حسین (ع) بتوانیم تلاش دانشگاه را برای نقش‌آفرینی بیشتر برای عملی شدن اهداف قیام عاشورا در جامعه امروز را نهادینه کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته