دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتحادیه پلیس‌های «قاتل» آمریکا، سازنده «اراذل بی‌آبرو» را تحریم کرد! + تصویر

حضور و سخنرانی کارگردان «اراذل بی‌آبرو» و «سگدانی» در راهپیمایی علیه پلیس‌های آمریکا و «قاتل» خواندن آنها سبب تحریم فیلم‌های کوئنتین تارانتینو از سوی اتحادیه پلیس‌ها شد.
کد خبر : 45824

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اتحادیه پلیس‌های نیویورک روز یکشنبه با صدور اعلامیه‌ای کوئنتین تارانتینو را به «تجلیل از جنایت و خشونت» و «تنفر از پلیس‌ها» متهم کرد و خواستار تحریم فیلم‌های او شد.


این اقدام اتحادیه در پی تظاهرات ضد پلیس روز شنبه در واشنگتن اسکویر پارک نیویورک صورت گرفت. به گزارش هالیوود ریپورتر، در اعلامیه اتحادیه پلیس‌های نیویورک آمده است: «تعجبی ندارد شخصی که تمام عمر به تجلیل از جنایت و خشونت پرداخته است، از پلیس نیز متنفر باشد.» اشاره این اعلامیه به سخنرانی روز شنبه کوئنتین تارانتینو، سازنده فیلم‌های «جانگو زنجیر گسیخته» و «داستان عامه‌پسند» در این راهپیمایی بود.



به گزارش نیویورک پُست، کوئنتین تارانتینو در سخنرانی خود گفته است: «وقتی من یک قاتل را می‌بینم، نمی‌توانم بی‌تفاوت بمانم... وقتی کسی قاتل است باید او را قاتل بنامم و من باید قاتل‌ها را قاتل بنامم.» وی ادامه داد: «من یک انسان با وجدانم. و وقتی آدم می‌بیند جنایتی دارد اتفاق می‌افتد، لازم است برخیزد و جلویش بایستد. من اینجا هستم تا بگویم جانب مقتول را گرفته‌ام.»



راهپیمایی روز شنبه در اعتراض به چند مورد کشته شدن افراد مظنون رنگین‌پوست به دست پلیس‌های سفیدپوست آمریکایی در شهرهای مختلف آمریکا در ماه‌های اخیر و آنچه «اقدامات وحشیانه پلیس» خوانده شده، برپا شد و عمدتاً رنگین‌پوستان در آن حضور داشتند. در محاکمه‌هایی که برای این قتل‌ها صورت گرفته، نیروهایی پلیس با عنوان اینکه فرد مظنون را در «دفاع از خود» کشته‌اند، به دفاع از خود پرداخته‌اند.



پاتریک لینچ، رئیس انجمن «پلیس‌های گشت خیراندیش» در اعلامیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرد، تارانتینو را «خوراک‌رسان انحطاط» نامید که «به او مربوط نیست که به شهر ما بیاید و «داستان پلیس» (Cop Fiction بر وزن Pulp Fiction) افتراآمیز خود را به خورد ما بدهد.»


کوئنتین تارانتینو متولد سال 1963 در ناکسویل، تنسی، از سال 1983 با نوشتن و کارگردانی و بازی در فیلم کوتاه «مرغ عشق‌ها در بسته‌بندی» کار خود را در سینما آغاز کرد و بعد از «روز تولد بهترین دوستم» که در سال 1987 نوشت و کارگردانی و در آن بازی کرد، با دومین فیلم بلندش، «سگدانی» در سال 1992 به شهرت رسید و با «داستان عامه‌پسند» محصول 1994 نامزد جایزه اسکار کارگردانی و برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه‌ (همراه با راجر آوری) شد. او بار دیگر در سال 2010 برای «اراذل بی‌آبرو» نامزد جوایز فیلمنامه اریژینال و بهترین کارگردانی شد و در سال 2013 برای «جانگو زنجیر گسیخته» بار دیگر برنده جایزه اسکار فیلمنامه اریژینال شد. وی برای این فیلم‌ها وتقریباً به همین شکل نامزد و برنده جوایز گلدن گلوب نیز شده و فقط یک نامزدی جایزه بهترین فیلمنامه گلدن‌ گلوب برای «جانگو زنجیر گسیخته» را اضافه دارد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: نیویورک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته