دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1394 - 10:54
در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مطرح شد؛

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از اکتفا به مسائل عاطفی جریان کربلا

امام جمعه مشهد در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد : آنچه از جریان کربلا برای ما تصویر می‌شود تنها مسائل عاطفی واقعه است در صورتی که اصل حادثه کربلا توجه به نفوذناپذیری مقابل دشمن و منفعل عمل نکردن است.
کد خبر : 45811

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم گرامیداشت شهادت امام سجاد علیه‌السلام که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در مسجد حضرت مهدی (عج) مجموعه فرهنگی این دانشگاه برگزار شد، گفت: جریان اسارت فصل مکمل انقلاب امام حسین (ع) است و رویکرد امروز ما به جریان کربلا باید یک رویکرد کاربردی باشد.


وی با بیان اینکه برای جامعه رشد یافته انقلابی امروز ما عاشورا باید به عنوان یک جریان خط‌ساز یک اصل اصیل آموزشی در خمودگی‌های بحران‌های سیاسی و اجتماعی قرار گیرد، اظهار کرد: در مقام آموزش، اصول انقلاب سیاسی از کربلا تنها حوادث و رویدادهای عاشورا مورد توجه واقع می‌شود. اما مهم این است که در برخی موقعیت‌ها بیانات سیدالشهدا (ع) در عرصه شهادت نمی‌تواند آن نقش آموزشی‌ای را برای ما ایفا کند که جریان اسارت ایفا می‌کند.


خطیب جمعه مشهد با تاکید بر اینکه آنچه امروز به عنوان رهنمود حکیمانه و خاص مقام معظم رهبری مورد توجه مجامع سیاسی قرار گرفته و به عنوان یک هشدار و اعلام خطر مورد تعمق است، مسئله نفوذ دشمن و نفوذ استکبار است، افزود: دشمن در مقام نفوذ نصیحت بردار نیست و آنچه به عنوان اعلام خطر از جانب رهبری گفته می شود مسئله نفوذپذیری است.



علم الهدی با بیان اینکه در مسئله شهادت امام حسین علیه السلام، بنی امیه و ابن زیاد غافلگیر شدند زیرا آنان در درجه اول بنای حسین‌کشی را نداشتند، گفت: می‌گویند زمانی که معاویه وصایای لازم را به ابن زیاد می‌کرد، می‌گفت من نسبت به آینده تو نگران نیستم زیرا قدرت‌های سیاسی در کشور در شرایطی هستند که کسی جرات برخورد با تو را ندارد و زمینه مردمی نیز برای حکومت تو مهیاست اما تنها یک نقطه خطر برای حکومت تو متصور است که آن نقطه خانواده امام علی علیه السلام هستند، بنابراین همواره از هر نوع برخورد با آنان اجتناب کن زیرا چه در این برخورد شکست بخوری و چه پیروز میدان شوی شکست با تو خواهد بود.


آمریکا می‌خواهد به داخل ایران نفوذ کند و از هر بستری از جمله مذاکره و جنگ برای این نفوذ بهره می برد تا جریان استکبارستیزی را در جهان از بین ببرد اما ما باید از نوع رفتار اهل بیت (ع) در مسئله نفوذناپذیری درس بگیریم

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه یزیدیان با برنامه وارد جریان اسارت شدند، گفت: عمر سعد فرماندهان لشکر را جمع و برای آنان سخنرانی مختصری را اجرا کرد و به آنان گفت ما امام حسین (ع) را کشتیم و اهل بیتش را به اسارت بردیم تا از این اسارت برای پیشبرد منویات خود حداکثر بهره را ببریم.


علم الهدی تصریح کرد: هنگامی که دشمنان مشاهده کردند نوع شهید شدن امام حسین (ع) برای آنان گران تمام خواهد شد بنابراین برای جریان پس از شهادت برنامه‌ریزی کردند تا به گونه‌ای مطلب را تمام کنند که اولا صلابت پیامبر (ص) در مقابل چشمان اهل بیت بریزد زیرا به هر مقدار که صلابت پیامبر (ص) بریزد، عظمت بنی امیه به چشم خواهد آمد و ثانیا باید اهل بیت را مقابل چشم مردم آن قدر خرد کرد که عظمت پیامبر (ص) از چشمان مردم نیز فرو بریزد تا این گونه قدرت و عظمت بنی امیه به چشم بیاید.


وی با بیان اینکه برنامه اسارت با این کیفیت آغاز شد و در اسارت اصل بر اسیر کردن نبود بلکه بحث سرکوب اهل بیت (ع) بود، خاطرنشان کرد: آنان شرایط را به گونه‌ای برای اسرا فراهم کردند که فردی نتواند مقابل این سختی‌ها تحمل کند.



وی افزود: آمریکا می‌خواهد به داخل ایران نفوذ کند و از هر بستری از جمله مذاکره و جنگ برای این نفوذ بهره می برد تا جریان استکبارستیزی را در جهان از بین ببرد اما ما باید از نوع رفتار اهل بیت (ع) در مسئله نفوذناپذیری درس بگیریم.


کاروان نمادین نمایش اسرای کربلا از محل دانشکده حقوق به سمت دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از برنامه‌های این مراسم بود که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه انجام پذیرفت.


در این مراسم آیت الله علی اصغر معصومی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، مسئولان فرهنگی، اساتید و دانشجویان و جمعی از کارکنان دانشگاه حضور داشتند که شرکت کنندگان با تشکیل صفوف منظم با مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) به سینی زنی و عزاداری پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته