تألیف و ترجمه کتاب روش نوشتن طرح کسب و کار موثر از سوی مدرسان واحد شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به گفتهٔ مولفان کتاب روش نوشتن طرح کسب و کار موثر، در این کتاب به نوعی تلاش شده است که مراحل اصولی و علمی بررسی طرحهای تجاری و روش نوشتن یک طرح تجاری موفق مورد بحث قرار گیرد.
کتاب روش نوشتن طرح کسب و کار موثر تنها حاوی اطلاعات کلی درباره مسائل مربوط به نوشتن طرح تجاری است و نمیتواند مبنایی برای تصمیمگیری طرحهای تجاری قرار گیرد و بدین ترتیب این کتاب فقط یک منبع درسی برای دانشجویان تمامی رشتهها که درس کارآفرینی را انتخاب کردهاند، مورد استفاده قرار میگیرد.
هدف طرحهای کسب و کار امروزه که از قدیم به عنوان تلاشی برای سازماندهی شرکت در نظر گرفته میشدند، تأمین بودجه، تشکیل اتحادیهها و به کارگماشتن هیئت اجرایی است. طرحهای کسب و کار برنامه مفصلی است که نشان میدهد یک کسب و کار جدید، چه بخشهایی دارد و چه طور اداره میشود.
طرحهای امروزی باید شامل تمامی جزئیات یک کسب و کار (حرفه یا شغل) باشد و به جذب سرمایهگذاران و سایر اعتباردهندگان بپردازد. با وجود تأثیرات بیشماری که یک طرح کسب و کار توسعه یافته در یک شرکت خواهد داشت، بسیاری از هیئتهای اجرایی طرحهایی را آماده میکنند که ویژگی شرکت و دیدگاهشان را به طور کافی بیان نمیکند.
برخی از هیئتهای اجرایی تلاش میکنند تا با انتخاب مجموعهٔ موثری از محصولات نرمافزار که ابزاری فهرستوار و تعاملی برای ایجاد یک طرح کسب و کار کامل فراهم میسازند این فرآیند را تسهیل سازند.
کتاب روش نوشتن طرح کسب و کار موثر به صاحب امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ۱۰۰۰ شمارگان به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/