دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چوبه دار در انتظار عامل جنایت در «ام.وی.ام»

حکم دادگاه در پرونده قتل در «ام وی ام» در حالی 5 ماه بعد از کشف جسد مقتول صادر شد که قبلا برخی پرونده های جنایی به دلیل روند طولانی تحقیقات ماه ها در پیچ و خم مسیر قضایی و پلیسی درگیر می شد.
کد خبر : 45781

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، جوانی که دوست و شریک کاری خود را در یک جنایت هولناک به قتل رسانده و جسد او را در عمق یک رشته قنات انداخته بود با صدور رای دادگاه به قصاص نفس محکوم شد. این گزارش حاکی است دوازدهم اردیبهشت گذشته، فردی خودرو «ام وی ام» برادرش را در حالی داخل یک کارواش در خیابان سیدرضی مشهد مشاهده کرد که از حدود 3 روز قبل برادرش مفقود شده و اطلاعی از وی نداشت.


او وقتی به جوان 23 ساله ای که سوار بر خودرو بود مراجعه و عنوان کرد که خودرو متعلق به برادرش است آن جوان مدعی شد: خودرو مذکور را خریده است و مدارک آن را نیز دارد. برادر مالک خودرو که از اظهارات وی قانع نشده بود و یقین داشت که برادرش خودرو را نفروخته است بلافاصله با نیروی انتظامی تماس گرفت و بدین ترتیب پلیس وارد این ماجرای پیچیده شد. دقایقی بعد جوان 23 ساله در بازجویی ها به تناقض گویی پرداخت و هر بار درباره چگونگی به دست آوردن خودروی مذکور داستانی تعریف کرد. با توجه به این که احتمال می رفت مالک خودرو به قتل رسیده باشد و متهم برای از بین بردن آثار جرم خودرو را به کارواش برده است، ماموران انتظامی موضوع را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. ساعتی بعد متهم در حضور قاضی سیدجواد حسینی لب به اعترافاتی تکان دهنده گشود و گفت: مالک خودرو دوستم بود که او را با ضربات چاقو کشتم و جسدش را داخل چاهی در جاده نیشابور انداختم.


هنوز دقایقی از اعترافات این جوان نگذشته بود که کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات ویژه قضایی عازم جاده نیشابور شدند و روز بعد با راهنمایی متهم جسد جوان 37 ساله را با کمک ماموران آتش نشانی از عمق یک رشته قنات بیرون کشیدند. گزارش خراسان حاکی است: پس از اعتراف صریح متهم به قتل وی در بیست و یکم اردیبهشت چگونگی وقوع جنایت را نیز در حضور قاضی ویژه قتل عمد بازسازی کرد و گفت: با ضربه ای که به گردن مقتول زدم او جان خود را از دست داد و با سرقت خودرو، جسد او را نیز بعد از روستای ملک آباد درون قنات انداختم.


پرونده این متهم پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال شد و بدین ترتیب وی در شعبه مذکور و توسط قاضی مجتبی علیزاده (رئیس دادگاه) و قاضی محمداسماعیل عندلیب (مستشار) مورد محاکمه قرار گرفت جوان 23 ساله پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان در حضور وکیل مدافع خود گفت: من و دوستم مصطفی (مقتول) از قبل با هم در یک لوله فروشی شریک بودیم روز حادثه که چهارشنبه بود به صورت تلفنی با او تماس گرفتم و قرار گذاشتیم تا اختلاف حساب هایمان را بررسی کنیم. به همین منظور من از میدان بار نوغان سوار خودرو «ام وی ام» او شدم و از جاده قدیم به طرف نیشابور حرکت کردیم اما هنوز به ملک آباد نرسیده بودیم که مشاجره ما بالا گرفت و با یکدیگر درگیر شدیم او می خواست مرا از خودرو بیرون بیندازد که چاقو به گردن او اصابت کرد من هم که به آن منطقه آشنایی کاملی داشتم جسد او را داخل یکی از قنات های اطراف انداختم و خودرو را نیز در اطراف منطقه پنجتن مشهد رها کردم ولی روز بعد تصمیم گرفتم تا برای از بین بردن آثار جرم خودرو را به کارواش ببرم که توسط برادر مقتول شناسایی شدم.


این گزارش حاکی است: پس از اعترافات متهم و برگزاری چندین جلسه محاکمه، قضات شعبه پنج دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با توجه به اقاریر متهم، محتویات پرونده گزارش پزشکی قانونی و دیگر مستندات و دلایل محکمه پسند، رای به قصاص نفس جوان 23 ساله دادند این در حالی است که براساس رای صادره از سوی دادگاه متهم این پرونده جنایی همچنین به جرم سرقت خودرو و اموال داخل آن به تحمل 3 سال زندان و 74 ضربه شلاق نیز محکوم شد این رای در مهلت قانونی و پس از ابلاغ به متهم قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است.


انتهای پیام/

برچسب ها: جنایت چوبه دار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته