دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1394 - 14:16
رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

طرح وارنیش فلوراید تراپی، رشد پوسیدگی دندان در دانش آموزان را کاهش می‌دهد

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه هم‌ اکنون میزان پوسیدگی دندان در میان دانش‌آموزان بسیار بالاست، گفت: بنابراین طرح وارنیش فلوراید تراپی می‌تواند با تأثیر بر روی مینای دندان میزان رشد پوسیدگی دندان دانش آموزان را کاهش دهد.
کد خبر : 45750

الهه حسن پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، درخصوص طرح وارنیش و فلوراید تراپی اظهار کرد:‌ این طرح برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی از پایه اول تا ششم ابتدایی اجرا می‌شود. در این طرح دانشگاه‌های علوم پزشکی، ایران، تهران و شهید بهشتی با ما همکاری دارند.


وی با بیان اینکه این طرح از آبان ماه در مدارس ابتدایی شروع شده است، افزود: خرید خدمت نیرو نیز انجام شده است. همچنین وارنیش فلوراید تهیه شده و آموزش‌های لازم درخصوص استفاده از آن به دانش آموزان ارائه می‌شود.


رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌ وارنیش فلوراید تراپی دو بار در سال اجرا می‌شود که مرحله دوم آن 4 تا 6 ماه آینده عملیاتی خواهد شد. در قالب این طرح نحوه صحیح مسواک زدن به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و پک‌های یک بار مصرف نیز برای هر دانش‌آموز تهیه شده است.


حسن پور ادامه داد:‌ بهداشتیاران دهان و دندان و دندانپزشکان در این طرح با آموزش و پرورش همراهی می‌کنند البته اعتبار این طرح توسط وزارت بهداشت تامین شده که با همراهی مربیان بهداشت در مدارس اجرا خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته