دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشتغالزایی، سدی در مسیر مهاجرت به تهران

با افزایش تولید و اشتغال‌زایی در کارخانه‌ نمک خوراکی در منطقه‌ گرمسار استان سمنان، سرعت مهاجرت ساکنان که به دلیل خشکسالی‌های اخیر به کلان‌شهر تهران افزایش یافته بود، کاهش می‌یابد.
کد خبر : 45717

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت،‌ حمیدرضا مرادی مدیرعامل شرکت کسری بلور آریا با بیان این مطلب گفت: شرکت کسری بلور آریا قراردادی با بنیاد برکت، به منظور افزایش تولید روزانه از حدود 40 تن نمک خوراکی به 100 تن، منعقد کرده است.


وی افزود: این در حالی است که در گذشته با توجه به بالا بودن قیمت انرژی، تولید به میزان مذکور فاقد صرفه‌ی اقتصادی برای شرکت بود، لذا هم‌ اکنون با همکاری این بنیاد در قالب به‌ کارگیری سیستم جدید میزان تولید رو به افزایش است.


وی با اشاره به وفور مواد اولیه و به‌کارگیری سیستم‌های بهداشتی استاندارد، افزود: در سیستم جدید علاوه بر کاهش مصرف انرژی، تولید نمک خوراکی از روش مصرف گاز به روش مصرف آب تغییر یافته است. هم‌چنین با توجه به این‌ که آب به شکل گردشی در این سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ گونه هدر رفت به عنوان پساب باقی نمی‌ماند و در نهایت با مصرف انرژی کم و به‌صرفه، خالص‌سازی نمک انجام می‌شود.


مرادی با اعلام این‌ که تا پایان سال جاری میزان تولید نمک خوراکی به 30 هزار تن در سال افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در این کارخانه به‌ طور سالیانه 8 تا 9 هزار تن نمک خوراکی تولید می‌شود و از این میزان تاکنون بالغ برحدود 2 هزار تن به کشور عراق و حدود 2 هزار تن نیز به سایر کشورها از جمله بلغارستان و افغانستان صادر شده است.


وی اظهار کرد: شرکت کسری بلور آریا در منطقه‌ محروم گرمسار استان سمنان واقع شده و با توجه به این‌که بیش‌تر ساکنان این منطقه دامدار و کشاورز هستند، خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب مشکلات عدیده‌ای را برای آنان به همراه داشته است و از آن‌ جایی که گرمسار فاصله‌ چندانی با کلان‌شهر تهران ندارد، لذا این امر سبب مهاجرت روزافزون ساکنان شده است.


مدیر عامل شرکت کسری بلور آریا افزود: بالغ بر 30 نفر نیروی کار در این شرکت فعالیت دارند و در فاز توسعه‌ای قابلیت ایجاد اشتغال 66 نفر به‌طور مستقیم وجود دارد. ضمن این‌ که به‌ کارگیری و ورود ساکنان منطقه به این شرکت عاملی برای جلوگیری از مهاجرت ساکنان به خصوص قشر جوان می‌شود و امیدواریم با توجه به همکاری ما با بنیاد برکت روند تولید و اشتغال در این منطقه تسریع یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد برکت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته