دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1394 - 12:48
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌ و پرورش:

مدارس شاهد درجه‌بندی می‌‌شوند

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه آمار ورود ایثارگران به مدارس شاهد 70 درصد بوده است، گفت:‌ مدارس شاهد درجه‌بندی می‌‌شوند.
کد خبر : 45659

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محمد حسین کفراشی در گردهمایی مدیران مدارس شاهد و معلمان طرح پراکنده شاهد استان اصفهان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، اجرای طرح درجه‌بندی مدارس شاهد و ایثارگر در سطح کشور است که طی روزهای آینده اقدام به اعلام مدارس متعالی خواهیم کرد.


وی افزود: هدف از تاسیس مدارس شاهد و ایثارگر، خدمت‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و مسئولان نباید وظایف خود را در برابر دانش آموزان شاهد و ایثارگر فراموش کنند.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس شاهد به فرزندان غیر شاهد هم خدمت‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: در مدارس شاهد خانواده‌های جانباز، ایثارگر و آزاده نیز می‌توانند تحصیل کنند چرا که معتقدیم تحصیل در این مدارس می‌تواند آرامش را به این قشر از دانش‌آموزان برگرداند.


کفراشی بیان کرد: بعد از راه‌اندازی سایت سجا، اقدام به رصد کردن وضعیت ثبت‌نام دانش آموزان و نحوه فعالیت مسئولان در مدارس شاهد و ایثارگر سراسر استان‌ها می‌کنیم. یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، اجرای طرح درجه‌بندی مدارس شاهد و ایثارگر در سطح کشور است که طی روزهای آینده اقدام به اعلام مدارس متعالی خواهیم کرد.


مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از تاسیس مدارس شاهد و ایثارگر، خدمت‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و مسئولان نباید وظایف خود را در برابر دانش آموزان شاهد و ایثارگر فراموش کنند.


وی با اشاره به اینکه مدارس شاهد به فرزندان غیر شاهد هم خدمترسانی می‌کنند، بیان کرد: در مدارس شاهد خانواده‌های جانباز، ایثارگر و آزاده نیز می‌توانند تحصیل کنند چرا که معتقدیم تحصیل در این مدارس می‌تواند آرامش را به این قشر از دانش آموزان برگرداند.


کفراشی بیان کرد: بعد از راه‌اندازی سایت سجا، اقدام به رصد کردن وضعیت ثبت‌نام دانش آموزان و نحوه فعالیت مسئولان در مدارس شاهد و ایثارگر سراسر استان‌ها می‌کنیم به طوری که خوشبختانه آمار ورود ایثارگران به مدارس، 70 درصد بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه 9 هزار مدارس شاهد و ایثارگر هوشمند در کشور وجود دارد، باید به تولید محتوا و آموزش‌های الکترونیکی به دانش آموزان توجه ویژه‌ای شود.


مشاور وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح پراکنده در مدارس شاهد و ایثارگر در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: این طرح از جمله طرح‌های فراموش شده‌ای بود که به دنبال احیای آن هستیم و بر همین اساس خوشبختانه در حال حاضر 25 هزار دانش آموز در این طرح شرکت دارند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه 9 هزار مدارس شاهد و ایثارگر هوشمند در کشور وجود دارد، باید به تولید محتوا و آموزش‌های الکترونیکی به دانش آموزان اهمیت ویژه‌ای شود.


مشاور وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح پراکنده در مدارس شاهد و ایثارگر در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: این طرح از جمله طرح‌های فراموش شده‌ای بود که به دنبال احیای آن هستیم و بر همین اساس خوشبختانه در حال حاضر 25 هزار دانش آموز در این طرح شرکت دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته