صدور جواز تأسیس فروشگاههای زنجیرهای یک روزه شد
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، مجتبی خسروتاج با بیان اینکه جواز تأسیس فروشگاههای زنجیرهای از پانزدهم مهرماه یک روزه صادر میشود، افزود: این اقدام با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اهش مدت زمان صدور جواز تأسیس و در راستای بهبود فضای کسب و کار از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ایجاد و تأسیس فروشگاههای زنجیرهای بزرگ میتواند در توسعه و ساماندهی نظام توزیع تأثیر بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: سهم فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای از کل نظام توزیع در کشور با توجه به استقبال جامعه مصرفکنندگان باید افزایش یابد.
به گفته خسروتاج، اکنون به علت ساختار نظام خردهفروشی در ایران، سهم فروشگاههای بزرگ و فروشگاههای زنجیرهای از کل سهم خردهفروشی و نظام توزیع در کشور حدود 5 تا 7 درصد است. این در حالی است که این سهم در مقایسه با دیگر کشورها با آمار 10 تا 85 درصدی از توزیع بسیار ناچیز است.
وی، صرفهجویی در زمان و فراهم بودن شرایط خرید آسان، افزایش کیفیت ارائه خدمات، بهرهمندی مصرفکنندگان از تخفیف، امکان نظارت و کنترل بیشتر به خدمات، افزایش رقابت میان برندهای مختلف، افزایش بهرهوری و اشتغالزایی و همچنین شفافیت مالی در محاسبات و ارائه گزارشات را به عنوان بخشی از مزیتهای این فروشگاهها برشمرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در اکثر کالاهای عرضه شده در این فروشگاهها با تخفیف حداقل 10 درصدی از قیمت نصب شده بر روی کالا مواجهیم. از این رو، مصرفکنندگان میتوانند با قیمت رقابتیتر و اطمینان بیشتر نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.
خسروتاج با بیان اینکه این مزایا کاهش هزینههای توزیع و در نتیجه رضایتمندی بیشتر مصرفکنندگان را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: در مجموع میتوان گفت هزینه نظام توزیع در فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای به علت فاصله کوتاه زنجیره تولید تا مصرف کاهش مییابد.
وی بیان کرد: نظام بازرگانی داخلی کشور عمدتاً به علت تقاضای مصرفکنندگان در شرف تغییر و تحولاتی است که سهم تجارت الکترونیکی و بازاریابی در فضاهای مجازی روز به روز گستردهتر میشود و این توسعه به شدت متأثر از توسعه و رشدی است که بازار تکنولوژی و خدمات IT در دنیا در حال شکلگیری است.
خسروتاج با بیان اینکه از این رو نباید از آثار و نتایج مثبت حضور واحدهای صنفی در بسیاری از مناطق به علت راحتی دستیابی مصرفکنندگان به کالاهای مورد نیاز غفلت کرد، گفت: موضوع اصلی تغییرات نسبی در سهم و جایگاه انواع تکنیکهای کالارسانی به مردم است که این امر در کشور در حال تغییر است.
انتهای پیام/