دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در برخی از مناطق صورت می‌گیرد

خرید شیر خام با قیمتی کمتر از یک هزار تومان

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اصلاح روابط ناعادلانه دامدار و کارخانجات لبنی گفت: اکنون در برخی مناطق شیرخام کم‌تر از یک هزار تومان خریداری می‌شود.
کد خبر : 45627

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا ملاصالحی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد هزینه تولید فرآورده‌های لبنی مربوط به شیرخام است، افزود: کارخانجات لبنی باید از محل افزایش قیمت فرآورده‌ها حق دامدار را بدهند تا شیر با همان قیمت یک هزار و 440 تومان خریداری شود.


وی درباره اختلاف نرخ خرید شیرخام میان دامداران و کارخانجات صنایع لبنی تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی همچنان کارخانجات با قیمت مصوب خرید نمی‌کنند.


ملاصالحی ادامه داد: کارخانجات هنوز هم معتقدند با قیمت مصوب نمی‌توانند شیر را از دامداران خریداری کنند چراکه قیمت فرآورده‌های آنان افزایش پیدا می‌کند و کشش بازار پایین است.


رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ما هم معتقدیم که این استدلال صحیح نیست، تاکید کرد: بر اساس برآورد کارشناسی ما در سال گذشته قیمت تمام شده شیرخام برای دامداران یک هزار و 525 تومان درب دامداری بود که اگر هزینه‌های ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی حمل را به آن اضافه کنیم، این رقم به یک هزار و 575 تومان می‌رسد.


وی بیان کرد: اتحادیه و انجمن صنفی دامداران هم برآوردشان همان قیمت یک هزار و 575 تومان بود اما سازمان حمایت از مصرف‌کننده برآورد قیمت‌هایش با ما تفاوت داشت و در نهایت نیز شیرخام با قیمت یک هزار و 440 تومان درب دامداری به عنوان میانگین مجموع هزینه‌های تمام شده پذیرفته شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شیر خام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته