دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد زابل از موزه مردم‌شناسی سیستان

اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد زابل با بازدید از موزه مردم‌شناسی سیستان به ۵ هزار سال پیش سفرکردند و با فرهنگ و تمدن غنی گذشته مردم سیستان به ویژه مردمان شهر سوخته آشنا شدند.
کد خبر : 45600

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد زابل در راستای آشنایی هر چه بیشتر عضای این باشگاه با آثار فرهنگی سیستان بزرگ، اردوی یک‌روزه بازدید از موزه مردم شناسی سیستان را برای اعضای این باشگاه برگزار کرد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد زابل اظهار کرد: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد زابل با بازدید از موزه مردم شناسی سیستان به ۵ هزار سال قبل سفر کردند و با فرهنگ و تمدن غنی گذشته مردم سیستان به ویژه مردمان شهر سوخته آشنا شدند.


دکتر علی فیلی درباره قدمت و پیشینه این بنای تاریخی گفت: ساختمان این موزه در قرن ۱۹ میلادی از سوی مهندسان انگلیسی و به عنوان کنسولگری ساخته شده است و در سال ۱۳۶۸ این بنا به عنوان گنجینه موقت در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.


وی افزود: بعد از ۱۸ سال مرمت و بازسازی این ساختمان به موزه مردم‌شناسی این منطقه تبدیل شد و دارای بخش‌های مختلف از جمله شکار، نمایش آداب و سنت‌های بومی، محلی شامل لباس، کشاورزی، گلیم بافی، پخت نان، آسیاب محلی و قبرستان قدیمی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته