دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1394 - 09:58

رئیس‌جمهور آذربایجان فرمان تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل را صادر کرد

الهام علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان فرمان تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی را صادر کرد.
کد خبر : 45585

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،‌ شبکه تلویزیونی «سی بی سی» آذربایجان اعلام کرد رئیس‌جمهور آذربایجان با این فرمان، «شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان را به ریاست شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی کشور منصوب کرد.


با توجه به اقدامات و تلاش‌های دولت آذربایجان در زمینه راه اندازی خط ریلی «باکو ـ تفلیس ـ فارس» و نیز دالان حمل و نقل «شمال ـ جنوب – آستارا - رشت» تاسیس و فعالیت شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی تصمیم مهم جهت توسعه بخش حمل و نقل در کشور بشمار می رود.


بر اساس این فرمان، هدف از تاسیس شورای مذکور، اجرای سیاست واحد تعویق ناپذیر و تعیین تعرفه شفاف در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط آهن، بنادر و ترمینال‌های دریای آذربایجان، به‌کارگیری تسهیلات گمرکی و حمل و نقل و نیز تامین هماهنگی‌های لازم میان نهادهای فعال در این حوزه است.


طبق فرمان رئیس‌جمهور آذربایجان، همچنین اجرای سیاست پنجره واحد در حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط راه آهن، بنادر و ترمینال‌های دریایی نیز به شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی واگذار شده است.


وزارت اقتصاد و صنعت موظف شد ظرف دو ماه آینده تعرفه حمل و نقل ترانزیتی کالاها از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینال‌های دریایی، استفاده از خدمات تاسیسات ترانزیتی کشور و نیز بکارگیری امتیازات در تعیین تعرفه ها را تدوین و به رئیس‌جمهور آذربایجان ارائه کند.


بر اساس این فرمان، سازماندهی فعالیت جاری شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی بر عهده دبیرخانه شورای تعرفه آذربایجان است.


شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی موظف است در باره اقدامات اجرایی در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینال‌های دریایی سالانه دو بار گزارش به رئیس‌جمهور آذربایجان ارائه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته