دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چوب حراج اپراتورها به مکالمه‌های تلفن همراه

رکود در بازار دامن اپراتورهای تلفن همراه را هم گرفته است، به طوری که همراه اول و ایرانسل با دریافت مبلغی ناچیز، امکان مکالمه طولانی مدت مشترکان را فراهم کرده‌اند.
کد خبر : 45573

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، ایرانسل و همراه اول به تازگی طرح‌های تشویقی و مکالمه‌های بسیار ارزان برای جذب مشتری ارائه کرده‌اند که در طول چندسال سابقه کاری آنها بی‌سابقه است. این بسته‌ها شامل استفاده از اینترنت و پیامک هم می‌شود.


ایرانسل با طرح‌های تشویقی خود به نام «کد شگفتی» هزینه مکالمه درون شبکه‌ای خود را تا 100 برابر پایین آورده است. در این روش مشترکان با پرداخت سه تا چهار هزار تومان به اندازه 300 هزار تا 400 هزار تومان اعتبار درون شبکه‌ دریافت می‌کنند.


البته ایرانسل طرح‌های پیشنهادی دیگری هم دارد که بر اساس حجم اینترنت مصرفی، میزان مکالمه و تعداد پیامک مورد نیاز، مبلغی را در نظر می‌گیرد که از لحاظ مصرفی به نفع مشترک است.


همراه اول هم بعد از آن طرحی به نام «مکالمه نامحدود» ارائه کرده است. مکالمه نامحدود همراه اول از لحاظ کارکرد بیشتر شبیه طرح اول ایرانسل یعنی کد شگفتی و از لحاظ محاسبه هزینه شبیه به طرح دوم ایرانسل یعنی بسته‌های ترکیبی است.


به گفته سایت همراه اول «به منظور جلوگیری از هر گونه تقلب، سیاست مصرف منصفانه اعمال خواهد شد.» در این روش با محاسبه میزان استفاده مشترک از تلفن در ماه های قبل، مبلغی به عنوان میانگین در نظر گرفته شده و به عنوان هزینه استفاده از طرح به او پیشنهاد می‌شود.


همراه اول در طرح خود مکالمه مشترک با خطوط همراه اول و تلفن‌های ثابت را به شرط پرداخت هزینه مربوطه بیشتر می‌کند.


به گزارش خبرنگار آنا تا زمستان سال گذشته سیاست اپراتورهای اول و دوم این بود که مشترکان بیشتری به دست بیاورند، ولی با توجه به اشباع بازار از سیم کارت، حالا اپراتورها فهمیده‌اند که رقابت در میزان خدماتی است که مشترکان از آنها می‌گیرند.


از سوی دیگر گفته می‌شود همزمان با کاهش استفاده مردم از خدمات عمومی و کالاهای مصرفی، این روند بر میزان مکالمات نیز تاثرگذاشته است، به همین دلیل اپراتورها با ارائه بسته‌های تشویقی به جمع‌‌آوری نقدینگی از این طریق رو آورده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته