دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1394 - 09:13

نخست‌وزیر صربستان به مسکو می‌رود

«الکساندر ووجیچ» نخست‌وزیر صربستان در روزهای آتی به مسکو سفر می‌‌کند.
کد خبر : 45569

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسی «ایتارتاس»، «الکساندر چپورین» در نشست خبری تاکید کرد «با وجود پیشینه طولانی روابط دوستانه بین دو کشور روسیه و صربستان، دیدار نخست‌وزیر صربستان از مسکو ب یک سفر عادی نیست».


سفیر روسیه در بلگراد ادامه داد: در وهله اول، ما به همگام‌سازی دیدگاه‌ها، طرح مواضع، بررسی منافع و نگاه‌های توسعه‌بخش به همکاری‌ها نیاز داریم. این موارد است که سطح این دیدار را در حد عالی‌ترین سطوح قرار می‌دهد.


وی اضافه کرد: دلیل دومی که تایید می‌کند این یک سفر عادی نیست این است که این دیدار بر مسائل اقتصادی متمرکز خواهد بود زیرا وزرای اقتصادی دو کشور با یکدیگر رایزنی خواهند کرد. به احتمال زیاد افزایش روابط دوجانبه به بحث گذاشته می‌شود و همچنین نشستی درباره کسب و کار در صبح بیست‌وهفتم اکتبر (پنجم آبان‌ماه) برنامه‌ریزی شده و از اهمیت کلیدی برخوردار است.


وی می‌گوید: نخست‌وزیر روسیه و صربستان در مراسم گشایش نمایشگاه بین‌المللی با عنوان اختراعات نوآورانه 2015 در مسکو حضور خواهند یافت.


به گفته او، سال گذشته این نمایشگاه با حضور نخست‌وزیر چین و پیش از آن با حضور نخست‌وزیران فرانسه و فنلاند باز شده بود.


چپورین می‌افزاید: برنامه‌ریزی به امضای شماری از اسناد مشترک بین روسیه و صربستان طی این دیدار است، نیز دلیل سوم اهمیت این سفر به‌شمار می‌رود. چهارمین دلیل نیز به یک دستور کار واقعی بین‌المللی برمی‌گردد که منافع روسیه و صربستان را دربرمی‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، بیست‌وهفتم مهرماه نخست‌وزیر محافظه‌کار صربستان در گفت‌وگو با شبکه صربیا پینک اعلام کرد تصمیم گرفته است در شرایط کنونی همه پرسی برای پیوستن به اتحادیه اروپا برگزار نشود.


وی درباره تصمی‌گیری درباره احتمال برگزاری این همه‌پرسی در آینده را به بررسی‌های بیشتر موکول کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته