دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1394 - 11:24

بازداشت فعالان ضدنژادپرستی توسط پلیس شیکاگو

رسانه‌های محلی گزارش کردند پلیس شیکاگو چند تن از فعالان معترض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس با شهروندان آفریقایی- آمریکایی را بازداشت کرد.
کد خبر : 45563

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، ده‌ها تن از فعالان مدنی از جمله آنان که عضو جنبش سیاه‌پوستانند، در محل برگزاری نشست سران انجمن بین‌المللی پلیس در شیکاگو به راهپیمایی پرداختند.


پس از حضور معترضان در محل نشست، چند تن سعی کردند به ساختمان وارد شوند و گروه دیگری از فعالان در خیابان تحصن کردند.


شبکه خبری «ان.بی.سی» بامداد امروز از دستگیری شماری از این افراد خبر داد و افزود: پلیس هیچ گونه بازداشتی را تایید نکرده است اما افراد زیادی دیده‌اند که به برخی معترضان دستبند زده شده است.


در گزارش ان.بی.سی عکس‌ها و فیلم‌های بازداشت این افراد که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، بازنشر داده شده است.


نشست چهار روزه روسای پلیس، از شنبه در شیکاگو آغاز شده است.


انتظار می‌رود «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، بیست‌وهفتم اکتبر (پنجم آبان‌ماه) در این نشست شرکت کند.


جنبش سیاه‌پوستان ساکن آمریکا از تیرماه 1392 پس از آن پا گرفت که پلیس میسوری در ایالت فرگوسن، نوجوان آفریقایی-آمریکایی تبار با نام «ترایون مارتین» را به ضرب گلوله از پا درآورد. این رخداد از آن زمان تاکنون به یک جنبش سیاسی در ایالات متحده تبدیل شده است.


طی سال گذشته، آمریکا صحنه چندین تظاهرات علیه خشونت پلیس در سراسر کشور بوده است. حوادثی که در پی رفتار خشونت‌آمیز پلیس در سراسر کشور رخ می‌دهد افراد زیادی را به تظاهرات واداشته و یک بحث ملی را در مورد نابرابری نژادی و خشونت پلیس علیه جوامع آفریقایی-آمریکایی به راه انداخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته