دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1394 - 15:35

مدیر موسسه «صلح و آزادی»: اوباما برای وتو بودجه نظامی آمریکا جسارت به خر ج داد

مدیر موسسه «صلح و آزادی» بر این باور است که با توجه به جنگ‌طلبی بسیاری از نامزدهای انتخاباتی آمریکا، کمک‌های نظامی به دولت اوکراین افزایش خواهد یافت در حالی که اوباما مبارزه سختی با لابی دفاعی قدرتمند آمریکا خواهد داشت.
کد خبر : 45509

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دکتر «ایوان ایلند» به بخش رادیویی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» افزود: آمریکا هزینه‌های دفاعی بسیاری دارد بنابراین وتو لایحه دفاعی از سوی رئیس‌جمهوری غیرمعمول است، زیرا او نمی‌تواند از سوی جمهو‌ری‌خواهان به نرم بودن متهم شود.


باراک اوباما طی 53 سال گذشته پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکاست که روز پنجشنبه گذشته امضای لایحه هزینه‌های دفاعی را وتو کرد.


مجلس نمایندگان و سنا با اکثریت بودجه 612 میلیارد دلاری این طرح را تصویب کرده بودند اما هنوز به حمایت 20 نفر از اعضای مجلس نیاز است تا حق وتو رئیس‌جمهوری نادیده گرفته شود.


ایلند تاکید کرد: حزب جمهوری‌خواه خواستار افزایش بودجه است. اوباما نیز طی یک سال آینده از دفتر ریاست جمهوری بیرون می‌رود، بنابراین من فکر می‌کنم او برای وتو این لایحه دفاعی جسارت به خرج داد.


وی افزود: بسیاری از دموکرات‌ها به‌سادگی روبه‌روی اوباما قرار می‌گیرند زیرا جمهوری‌خواهان در تلاشند با مصادره بودجه دفاعی آمریکا برنامه‌های داخلی را تحت تاثیر قرار دهند.


انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته