دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1394 - 15:05

تقاضای جهانی انرژی در بلندمدت دوبرابر می‌شود؟

رئیس یوروگاز پیش‌بینی کرد چشم‌انداز بلندمدت برای تقاضای جهانی انرژی با وجود کاهش‌های اخیر در مصرف و قیمت‌ها مثبت است.
کد خبر : 45505

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «جرتجان لانگهورست» به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت چشم‌انداز بلندمدت برای تقاضای جهانی انرژی را با وجود کاهش‌های اخیر در مصرف و قیمت‌، مثبت می‌بیند.


لانگهورست تاکید کرد: طی دهه 2040 تا 2050 میلادی تقاضای انرژی در جهان به سادگی دو برابر خواهد شد.


از اوایل سال 2014 میلادی، قیمت نفت و گاز طبیعی به دلیل کاهش مصرف جهانی انرژی پایین آمده است. رشد اقتصاد جهانی تا اندازه زیادی به منابع انرژی وابسته است و با توجه به پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول انتظار می‌رود در سال 2016 میلادی در همین سطح کم باقی بماند.


با وجود این چشم‌انداز کوتاه‌مدت، لانگهورست رشد سریع جمعیت جهان و افزایش نیاز آفریقا به انرژی را به چشم فرصتی در آینده می‌بیند.


وی گفت: ممکن است عواملی بر رشد موقت تقاضا برای انرژی موثر باشد اما ساختار آن رشد خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری اطلاعات انرژی، تقاضا برای گاز طبیعی در کوتاه‌مدت در سراسر جهان کاهش یافته است اما به لحاظ سنتی بالاتر از 3.5 تریلیون مترمکعب باقی می‌ماند.


یوروگاز یک انجمن به نمایندگی از عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و توزیع گاز در اروپاست. بر پایه اطلاعات تارنمای یوروگاز، 44 شرکت و انجمن از 24 کشور، این انجمن را تشکیل می‌دهند.


اختلاف سیاسی روسیه و کشورهای غربی بر سر اوکراین سبب شد اتحادیه اروپا و آمریکا از پارسال تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کنند.


کرملین نیز کشورهای اروپایی را که به منابع انرژی و گاز روسیه وابسته‌اند تهدید کرد قیمت گاز را افزایش می‌دهد و همه طلب پیشین خود از این کشورها را می‌خواهد و در غیر این صورت جریان گاز را قطع می‌کند؛ امری که پیش از این نیز به آن دست زده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته