دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1394 - 15:15

آغاز جمعه خشم در کرانه باختری، قدس و نوار غزه

ظهر امروز همزمان با اعلام «جمعه خشم» شهرهای مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی و نیز نوار غزه در حمایت از انتفاضه دست به تظاهرات زدند.
کد خبر : 45468

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس در تظاهرت مشترک خود در «النصیرات» نوار غزه اعلام کردند انتفاضه قدس ادامه دارد و تمامی تلاش‌ها برای سرکوب کردن آن شکست خواهد خورد.


درگیری‌های شدید در الخلیل


از سوی دیگر ظهر امروز درگیری‌های گسترده‌ای میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه «العروب» واقع در شمال الخلیل رخ داد.


صهیونیست‌ها اقدام به شلیک مقادیر بسیار زیاد گازهای سمی و گلوله‌‌های فلزی با پوشش پلاستیکی به سمت فلسطینی‌ها کردند.


قدس شبیه پادگان نظامی شد


رژیم صهیونیستی امروز تعداد بسیار زیادی از نیروهایش را در بخش‌های مختلف قدس اشغالی به ویژه بخش قدیمی آن مستقر کرد و این شهر شبیه به یک پادگان نظامی شد.


بازداشت تیم خبری وبگاه «فلسطین‌الیوم»


از سوی دیگر وبگاه «فلسطین‌الیوم» اعلام کرد تیم خبری‌اش ظهر امروز در هنگام پوشش درگیری‌ها در «نعلین» واقع در شمال غرب رام‌الله به دست صهیونیست‌ها بازداشت و از ادامه کار منع شدند.


انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری (23 روز پیش) با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت.


بنا به عقیده ناظران سیاسی، انتفاضه قدس یک اتفاق ناگهانی نبوده است بلکه نبودن افق سیاسی، وجود خفقان و محاصره ظالمانه، اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، یورش های مکرر به مسجد الاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، ساخت دیوار حایل، یهودی سازی قدس و استمرار تجاوزات علیه اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی منجر به آغاز این انتفاضه و خیزش مردمی شده است.


در همین رابطه تلاش های دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع متشنج قدس اشغالی و کرانه باختری که تاکنون به شهادت 54 فلسطینی منجر شده است، ادامه دارد و در همین راستا «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با سفر به سرزمین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب