دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1394 - 12:28

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد

در راستای اجرای بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد زمینه‌های نوآوری و شکوفایی در پژوهشهای علمی به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی و ایجاد ارتباط مؤثر و فعال بین صنعت و دانشگاه جلسه با موضوع همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ساختمان سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برگزار شد.
کد خبر : 45374

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت پس از بیان مختصری از وضعیت فعلی و پیشرفت‌های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تفت به بیان مفاد زمینه‌های همکاری مابین دانشگاه آزاد اسلامی تفت و سازمان صنعت و معدن و تجارت پرداخت.


دکتر محمد رضا جواهری تفتی، همکاری به منظور توسعه کارآفرینی و تسهیل و تشویق و حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان، توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی مابین دانشگاه و سازمان صنعت و معدن و تجارت، استفاده متقابل از امکانات و ظرفیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طرفین و ایجاد بستر انجام پروژه‌ها، پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه و سازمان صنعت، معدن و تجارت را از جمله همکاری‌های مشترک بیان کرد.


وی با تاکید بر فعالیت‌های گسترده دانشگاه در زمینه‌های علمی و پژوهشی و بویژه در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان از ایجاد این ارتباط ابراز خرسندی کرده و و معتقد است این همکاری ۲ جانبه و همچنین وجود افرادی با تجربه و تحصیلکرده درا ین دو مجموعه باعث بهتر شدن ارتباط و سرمایه گذاری و کمک رسانی به تولید و صنعت است.


علمدار یزدی: دیگر زمان شعار دادن گذشته و اکنون تولید، انتقال و اشاعه علم در رأس امور قرار دارد

جواهری دانستن نیازهای بخش صنعت بویژه صنعت استان را مهم و برطرف کردن آن را توسط تحقیقات و پروژهای دانشگاهی را راهی برای استقلال صنایع و کارخانجات تولیدی و صنعتی و دیگر بخش‌ها به بیرون از استان و افزایش فرصت‌های شغلی و درآمدزایی دانست.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نمونه جلسات و همچنین پیش قدمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت در اجرای این نمونه ارتباطات در سطح استان با سازمان صتعت، معدن و تجارت بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و افرادی که در این مجموعه به فعالیت می‌پردازند با توجه به شرایط حاکم بر دانشگاه و موقعیت‌های موجود قابلیت فعالیت در چند بعد را کسب می‌کنند.


دکتر محمدرضا علمدار یزدی گفت: دیگر زمان شعار دادن گذشته و اکنون تولید، انتقال و اشاعه علم در رأس امور قرار دارد.


رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان یزد معتقد است زمانی یک علم و یک پروژه تحقیقاتی مفید است که به سرمایه و درآمدزایی تبدیل شود و به تولید برسد.


علمدار با بیان اینکه تمام نیروهای این سازمان می‌توانند در حکم یک مشاور برای دانشگاه باشند از این ارتباط مابین دانشگاه و سازمان صنعت و معدن و تجارت بسیار خرسند و آینده آن را مطلوب و ثمربخش دانست.


در پایان مقرر شد که کارگروهی مشترک مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادمه فعالیت‌ها برای اجرای موفق این تفاهم نامه تشکیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته