دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی:

رویکرد تبدیل علم به ثروت از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین برنامه راهبردی ششم است

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه فعالیت‎های دانش‌بنیان با رویکرد تبدیل علم به ثروت را از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین برنامه راهبردی ششم برشمرد.
کد خبر : 45373

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسین بدیعی با ابراز خرسندی از حضور در جلسه تدوین برنامه راهبردی ششم استان سیستان و بلوچستان و بررسی دستورالعمل پیش‎بینی بودجه سال 95 ، با تشکر از مدیریت این مجموعه دانشگاهی اظهار کرد: اگر بهترین برنامه هم تدوین بشود اما اعتقادی به اجرا نباشد هیچ کدام از برنامه‌ها به ثمر نخواهد رسید و پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود همچنان که اگر روسای واحد اعتقادی به برنامه‌ریزی نداشته باشند هیچ برنامه‌ای اجرایی و عملیاتی نمی‌شود.


این مسئول خاطرنشان کرد: هر برنامه‎ای در سازمان، شماری از اهداف کلان آن سازمان‎ را در خود گنجانده است، دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان یک مجموعه عظیم آموزش عالی لازم است منویاتی که مورد نظر سطوح مختلف مدیریتی هم در کشور و هم در دانشگاه است را مورد توجه قرار دهد.


وی افزود: برای تدوین شیوه‎نامه برنامه‎های کلان دانشگاه آزاد اسلامی تمامی الزامات، اهداف کلان و اسناد بالادستی کشور در دستور کار قرار گرفته شده است.


سند آمایش دانشگاه با استفاده از اطلاعات به دست آمده از استان‌ها در دست تهیه است که به زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود

مدیرکل طرح و برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: اهدافی که از طرف ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‎های مختلف اعلام شده به عنوان مثال ارتقای کیفیت و استانداردسازی آموزش و پژوهش، کاهش وابستگی مالی دانشگاه به شهریه دانشجویی و ... به صورت کلان در این شیوه‌نامه گنجانده شده است،


بدیعی، توسعه فعالیت‎های دانش‌بنیان با رویکرد تبدیل علم به ثروت را از دیگر اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین برنامه راهبردی ششم برشمرد و گفت: زمینه‎سازی و زیرساخت‎های لازم برای رسیدن به این هدف در حال فراهم شدن است و در یک برنامه بلندمدت به نتیجه و محصول مورد نظر در این زمینه دست خواهیم یافت.


مدیرکل دفتر طرح و برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه‎ گسترش تحصیلات تکمیلی خوب عمل کرده است، گفت: در این راستا سند آمایش دانشگاه با استفاده از اطلاعات به دست آمده از استان‌ها در دست تهیه است که به زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.


این مسئول هدف گذاری در برنامه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: برنامه‎های ارائه شده در سند چشم‎انداز با توجه به پتانسیل موجود در هر واحد باید در تمام واحد‌ها و مراکز آموزش عالی استان اجرا شود.


در بخش دیگری از جلسه مدیران برنامه و بودجه واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گزارش عملکرد یک ساله را ارائه کردند و سپس جلسه با برنامه پرسش و پاسخ ادامه داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته