دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آنا منتشرکرد؛ نامه‌ اجرای حکم عربشاهی، پیشکسوت پرسپولیس

در حالی که افشین پیروانی تاکید دارد شکایتش را علیه ضیاء عربشاهی پس گرفته، اما عربشاهی با ارائه سند مستدل ثابت کرد حکم قضایی علیه او اجرا شده است.
کد خبر : 45349

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، باز هم اتفاقی تلخ در فوتبال ایران رخ داد و در پی یک اختلاف لفظی، حکمی قضایی علیه یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران اجرا شد.


ماجرا مربوط به اجرای حکم ضیاء عربشاهی است که به گفته او، مربوط به شکایت افشین پیروانی، مدیر تیم‌ ملی فوتبال ایران است که با شکایت از بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس او را محکوم کرده بود.


روز دوشنبه حکم علیه عربشاهی اجرا شد و این پیشکسوت قدیمی 50 ضربه شلاق خورد. در زمانی که حمید درخشان و افشین پیروانی در اوج دعواهای رسانه‌ای بودند، عربشاهی به حمایت از درخشان پرداخت و جملاتی را علیه پیروانی به کار برد که در دادگاه محکوم به خوردن شلاق یا پرداخت جریمه نقدی اش شد.


ضیاء عربشاهی در ان باره به خبرنگار ورزشی آنا چنین گفت:« حدود سه سال پیش پیروانی مصاحبه ای علیه حمید درخشان کرد که من در حمایت و جانبداری از درخشان که عمر فوتبالم را در کنار ایشان گذرانده‌ام در مصاحبه‌ای از درخشان حمایت کردم. در آن مصاحبه کلمه‌ای را به کار بردم که این کلمه باعث شکایت پیروانی از من در آن زمان شد که از آن موقع تا به حال به همراه وکیلش پیگیر این قضیه در دادگاه بودند که من را محکوم کنند. آن کلمه این بود که « به جای کلمه نان بربری گفتم بیسکویت». پیگیری های پیروانی و وکیلش منجر گردید تا بنده به 50 ضربه شلاق محکوم شوم که این حکم غیابی بود و روز دوشنبه 27 مهرماه به بنده ابلاغ گردید و بنده بلافاصله به کلانتری مراجعه و خود را معرفی کردم. در آنجا دوستانی بودند که من را شناختند و اظهار کردند که این حکم قابل خرید است و شما می‌توانید آن را بخرید و قضیه را فیصله دهید. من نیز در پاسخ به این دوستان گفتم نه حاضرم این حکم را بخرم و نه تقاضای بخشش دارم. پیروانی باید بیاید و در مقابل او این حکم اجرا شود و من خود را برای خوردن 50 ضربه شلاق آماده کرده ام. اما هرگز در مقابل او کوتاه نمی‌آیم.»


پیروانی: شکایتم را پس گرفتم و پرونده مختومه شد


اظهارات عربشاهی در حالی است که افشین پیروانی در مورد شکایتش از ضیاء عربشاهی و محکومیت این پیشکسوت به 50 ضربه شلاق گفت:« عربشاهی از پیشکسوتان پرسپولیس است و بعد از مسایلی که بین من و عربشاهی پیش آمد و سوء‌تفاهم‌هایی که ایجاد شده بود شکایتم را از او پس گرفتم. پرونده شکایتم از او مختومه شده و هیچ حکم قضایی هم در رابطه با عربشاهی به دست من نرسیده است.»


به رغم اینکه پیروانی می‌گوید شکایتش را از این پیشکسوت پس گرفته اما ضیاء عربشاهی با ارائه تصویر نامه دادگاه مبنی بر اجرای حکم می‌گوید حرف‌های مدیرتیم ملی فوتبال ایران حقیت ندارد و خلاف واقع است.


عبارت «با توجه به اجرای حکم در خصوص نامبرده» نشان می‌دهد که حکم علیه عربشاهی اجرا شده و دادسرای ناحیه 31 تهران هم این امر را تایید کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته