دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1394 - 00:29
تمهیدات پلیس راهور به مناسبت تاسوعا و عاشورا اعلام شد

سردار مهری: پلیس با هرگونه سد معبر برخورد می کند/گل مالی و استتار خودرو ممنوع است

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به تمهیدات ویژه این پلیس در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از برخورد پلیس با سد معبر و خودروهای گل مالی شده خبر داد.
کد خبر : 45314

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری با اشاره به برنامه‌های ترافیکی پیش بینی شده توسط پلیس راهور ناجا همزمان با مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: با توجه به حضور دستجات عزاداری در معابر و تغییر نحوه تردد در این ایام پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در استان‌ها و شهرهای مختلف تمهیدات ترافیکی و محدودیت‌های ویژه‌ای را پیش بینی کرده است.


وی با بیان اینکه محدودیت‌های متناسب در هر شهر به اطلاع شهروندان آن مناطق رسیده است، گفت: در مجموع این انتظار از مردم و عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا وجود دارد که با توجه به تغییرات ترافیکی در این ایام، نهایت همکاری را با عوامل پلیس داشته باشند و با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از توقف‌های نابه‌جا و دوبله اجازه بسته شدن معابر را ندهند.


رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس جلسات متعددی را با مسئولان هیات سراسر کشور برگزار کرده است، افزود: ما از مسئولان هیات‌های سراسر کشور خواستیم تا به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث ترافیکی ناگوار، در هنگام تردد دسته‌های عزاداری از معابر، حتماً از علائم هشدار دهنده استفاده کنند تا رانندگان خودروهای عبوری نسبت به عبور دسته‌جات هوشیار شده و خدای ناکرده حادثه ناگواری رخ ندهد.


مهری ابراز امیدواری کرد تا مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای امسال نیز با همکاری هرچه بیشتر مردم با عوامل پلیس و امدادی همچون سنوات گذشته بدون کمترین مشکل ترافیکی برگزار شود.


وی درخصوص برخورد پلیس با خودروهای گِل‌مالی شده و خودروهایی که اقدام به دست نویسی اشعار و مضامین خاص می‌کنند، گفت: طبق مقررات و آیین نامه‌های موجود هرگونه دست نوشته، گِل‌مالی و استتار خودروها ممنوع است و طبق تدابیر اتخاذ شده پلیس با خودروهای گل‌مالی‌شده و خودروهایی که دست نوشته‌های آنها به فرمی است که دید راننده را مخدوش می‌کند برخورد خواهد کرد.


رئیس پلیس راهور ناجا افزود: البته در این ایام خودروهایی که برای عزاداری در داخل هیات ها و دسته‌جات تزئین شده‌اند مشمول این موضوع نمی‌شوند.


مهری با تأکید بر برخورد با هرگونه سد معبر و انسداد شریان‌های ترافیکی، عنوان کرد: سد معبر و انسداد معابر از جمله موضوعاتی است که پلیس نسبت به آن حساس است و مطابق قانون با متخطیان برخورد می‌کند.


وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده و ابلاغیه‌های پلیس به عوامل راهنمایی و رانندگی سراسر کشور پیش بینی‌های لازم برای تردد خودروهای امدادی از جمله اورژانس، آتش نشانی و ... اتخاذ شده است و مقرر شده است تا در صورت انسداد هر یک از معابر طرح‌های یدکی و راه‌های جایگزین برای عبور خودروهای امدادی در نظر گرفته شود.


رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص افزایش تردد به سمت مرزهای غربی و گذرگاه‌های مرزی کشور عراق برای حضور برخی از هموطنانمان در عتبات عالیات همزمان با این ایام، گفت: پلیس راه آمادگی کامل دارد تا خدمات ترافیکی خود را در جاده‌های منتهی به مرزهای کشور عراق به زائران حسینی ارائه دهد و با توجه به افزایش ترددهای بین شهری، تمهیدات ویژه‌ای در جاده‌ها به منظور تسهیل در عبور و مرور پیش بینی شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته