دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1394 - 12:00
حسین طلا در گفت‌وگو با آنا:

حسن ختام چالش برجام، مجوز مشروط رهبری برای اجرای آن بود/ جمع‌بندی رهبری، باید ملاک وحدت کلمه قرار گیرد

حسین طلا درباره نامه‌ای که مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهوری در مورد برجام نوشتند، گفت: رهبر انقلاب در این نامه نسبت به اسب تروآ بودن برجام، هشدارهای جدی دادند.
کد خبر : 45291

حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نامه رهبری به رئیس‌جمهوری در مورد توافق هسته‌ای گفت: به نظر من،‌ چند نکته مهم و زیبا در این نامه وجود دارد؛ ابتدا اینکه رهبری در این نامه اعلام کردند که تمام تحلیلگران برجام، چه منتقدان و چه موافقان برجام را دلسوز نظام می‌دانند و تمام این چالش‌ها و گفت‌وگوهایی که انجام شده را به نفع نظام و منافع ملی دانستند.


ایشان به همه دغدغه‌مندان هم تأکید کردند که مذاکره‌کنندگان خائن نیستند بلکه اینها افرادی بودند که توانستند گرهی را باز کنند

وی ادامه داد: آنچه به عنوان حسن‌ختام در این موضوع چالش برانگیز بود مجوز مشروطی برای اجرای برجام بود. در این نامه نشان از بی‌اعتمادی به دولت آمریکا و کشورهای اروپایی آمده است؛ دولت‌هایی که بارها و بارها در طول انقلاب و قبل از انقلاب، بدعهدی را در وقایع مختلف از آن‌ها دیده‌ و درک کرده‌ایم. گاهی اوقات تصور می‌شود این نگرانی‌ها توهم توطئه است ولی استمرار آن‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گاه از فرصتی که ایجاد شود، دریغ نمی‌کنند.


نماینده تهران در مجلس، نامه رهبری را اینگونه توصیف کرد: به نظر من، نامه رهبری درباره برجام را می‌توان به هشدار درباره اسب تروآ تشبیه کرد. اینکه مراقب باشیم این برجام برای ما مثل اسب تروآ نباشد و مراقب نفوذ باشیم. به‌خیال این نباشیم که دشمن با ما صلح کرده است. باید مراقب این نفوذ از طریق برجام باشیم.


طلا تصریح کرد: در واقع نامه رهبری در این باره، نقشه راه هسته‌ای و توافقات است.


فرماندار پیشین تهران درباره دغه‌غه‌هایی که در این نامه دیده ‌می‌شود، اظهار کرد: برخی نکاتی که ایشان در نامه فرموده‌اند، حاکی از دغدغه‌هایی بود که برخی نمایندگان در مجموعه کمیسیون برجام داشتند و نکات مختلف و خطرات برجام را بیان می‌کردند. رهبری این موارد را دیدند و در مجموعه نامه خودشان لحاظ فرمودند.


وی افزود: آمریکا همچنان دشمن ماست؛ این دیدگاهی است که در نامه رهبری به وضوح دیده می‌شود. ایشان در این نامه تصریح داردند که دغدغه‌ هشداردهندگان، از روی بیسوادی و به قول برخی کاسبی تحریم نبوده است؛ بلکه این دغدغه‌ها را ارزشمند و مقدس دیدند.


طلا همچنین درباره بخشی که از تلاش تیم مذاکره‌کننده تقدیر شده است، گفت: ایشان به همه دغدغه‌مندان هم تأکید کردند که مذاکره‌کنندگان خائن نیستند بلکه اینها افرادی بودند که توانستند گرهی را باز کنند.


این نماینده عضو جبهه پایداری همچنین در پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: نامه برجامی رهبر انقلاب، جمع‌بندی همه بحث‌هایی بود که بین موافقان و مخالفان بر سر برجام به وجود آمد و این جمع‌بندی، باید به عنوان ملاک و مبنای وحدت کلمه در جامعه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته