دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1398 - 21:42
رئیس مرکز رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

تغییر ساختار مرکز رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی از استانی به منطقه‌ای

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ساختار مرکز نظارت و ارزیابی با توجه به تمهیدات و تدابیر دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در دوره جدید از استانی به منطقه‌ای تغییر یافت.»
کد خبر : 452705
637129021570545050_md.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، عصر امروز آیین افتتاح اداره‌کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.


رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در این آیین گفت: «ساختار مرکز نظارت و ارزیابی با توجه به تمهیدات و تدابیر دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در دوره جدید از استانی به منطقه‌ای تغییر یافت و مقرر شد هر منطقه به صورت میانگین سه استان را زیرپوشش بگیرد.» 


عنایت‌الله ملکی‌تبار اضافه کرد: «با رویکرد جدید مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات مقرر شده که مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی را از یک سازمان صرفاً کنترلی به یک سازمان نظارتی تبدیل کنیم.»


وی بیان کرد: «سازمان‌های نظارتی غالباً رویکرد بهبود و توسعه مولفه‌های مدیریتی را در دستور کار قرار می‌دهند و در اینگونه مراکز، نظارت و ارزیابی در مرکز دارای اهمیت است.»




رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: «بر این اساس، شاخص‌هایی نیز برای ارزیابی واحدها و استان‌ها تعریف شده که در آینده‌ نزدیک ابلاغ خواهد شد و مقرر شده که به جای سازمان متمرکز، سازمان کار را غیرمتمرکز کرده و مناطق را تشکیل دهیم تا وظیفه نظارت را برعهده داشته باشند.»


ملکی‌تبار توضیح داد: «برای سهولت دسترسی افراد به مرکز نظارت و ارزیابی، سامانه‌هایی برای ذینفعان در نظر گرفته شده‌ و تلاش‌ ما در مرکز نظارت و ارزیابی، رسیدن به این نقطه قابل اتکاست که مرکز بازرسی را محلی برای حل مسائل و مشکلات دانشگاه قرار دهیم و مجموعه‌ای از مسائل واحدهای دانشگاهی را حل و فصل کنیم.»


وی عنوان کرد: «منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی، هشتمین منطقه‌ای است که مراسم افتتاح آن امروز انجام شد و شامل استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.»


تشریح مزایای تعامل بازرسی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی


رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: «هدف مرکز نظارت و ارزیابی، بهبود و تعالی مسائل دانشگاه است که برای انجام این امر، چهار معاونت در مرکز نظارت و ارزیابی به وجود آمده و مرکز سعی دارد براساس حل مسائل و مشکلات دانشگاه، روند فعالیت دانشگاه را به مسیر تعالی برساند تا با سرمشق قرار دادن اسناد بالادستی مانند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در امور جاری کشور، سیاست‌های کشاورزی، سند دانشگاه اسلامی و اشتغال و از همه مهم‌تر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به مسئله جوان‌گرایی تأکید بسیار دارد، بتواند دانشگاه را به بالاترین سطح خود برساند.»




 مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: «امیدوارم با تلاش همدیگر بیشترین و بالاترین بهره‌وری را برای دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم و بتوانیم در این شرایط به اهداف عالیه دانشگاه که در اسناد بالادستی تعریف شده، دست پیدا کنیم.»


تورج حاج رحیمیان افزود: «مجموعه نظارت، ارزیابی و بازرسی منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی، متعلق به همه واحدهای دانشگاهی منطقه بوده و بازرسی می‌تواند از به وجود آمدن مشکلات برای دانشگاه‌ها جلوگیری کند، چراکه اگر تعامل بین بازرسی و واحدهای دانشگاهی سه استان شکل بگیرد منافع آن بدون تردید به خود واحدها برمی‌گردد.»



به گزارش آنا، در ادامه معاونان مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی به طور جداگانه به تشریح وظایف و مأموریت‌ها و بخش‌های سازمانی ذیربط پرداختند.


همچنین در پایان این برنامه حکم تورج حاج‌رحیمیان به عنوان مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی به وی اعطا شد.


انتهای پیام/4078/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته