دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 15:30

ترکیه: «بشار اسد» تا ۶ ماه پس از آغاز انتقال سیاسی در سوریه باید کنار برود

دو مسئول بلندپایه در دولت ترکیه گفتند که این کشور آماده است انتقالی سیاسی در سوریه را بپذیرد که بر طبق آن رئیس‌جمهوری سوریه شش ماه به صورت نمادین در قدرت باقی بماند.
کد خبر : 45252

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، این دو مقام مسئول در دولت ترکیه گفتند که آنکارا این پیشنهاد را با هم‌پیمانان غربی‌اش بررسی کرده است.


ترکیه یکی از منتقدان سرسخت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه است و تاکید می‌کند بدون کنار رفتن «اسد» از قدرت، نمی‌توان صلح را به سوریه بازگرداند.


یکی از مقام‌های دولتی ترکیه که خواست نامش فاش نشود، گفت: کار بر روی طرح کنار رفتن «اسد» متمرکز است و وی تنها می‌تواند شش ماه در قدرت باقی بماند.


وی افزود: این طرح را با آمریکا و دیگر هم‌پیمانانمان بررسی کرده‌ایم. توافق کاملی برای اینکه این شش ماه چه زمانی آغاز می‌شود وجود ندارد اما معتقدیم این موضوع به درازا نخواهد کشید.


یکی دیگر از مقام‌های مسئول در ترکیه گفت که آمریکا این پیشنهاد را به روسیه ارائه خواهد کرد ولی هنوز مشخص نیست که آیا مسکو آن را می‌پذیرد یا نه.


حدود سه هفته پیش روسیه حملات هوایی خود در سوریه را برای حمایت از نظام «اسد» در مقابل مخالفانش آغاز کرد. کشورهای اروپایی در مسیر دستیابی به موضعی مشترک درباره نقش «بشار اسد» در آینده قدرت سوریه، با مشکل مواجه شدند. فرانسه اصرار دارد که «اسد» در نزدیک‌ترین زمان ممکن از قدرت کنار برود اما آلمان مشارکت وی را در مرحله انتقالی ممکن می‌بیند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته