دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش شدید مصرف برق با معافیت برخی مراکز از پرداخت هزینه‌ها

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران گفت: اعمال معافیت برخی نهادها از پرداخت هزینه‌های برق طی سه سال گذشته، میزان مصرف در شبکه را به شدت بالا برده است.
کد خبر : 45247

مسعود معماران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه معافیت برخی مراکز و نهادها از پرداخت هزینه برق موجب نبود مدیریت در مصارف آنها و رشد حدود 35 درصدی مصرف برق شده است، افزود: پیش از سال 91 تنها هزینه انشعاب این مراکز رایگان بود و هزینه برق مصرفی آنها با تعرفه‌های پایین‌تر محاسبه می‌شد.


وی تصریح کرد: در سال‌های 91 و 92 این مراکز از پرداخت هزینه‌های انشعاب و مصرف انرژی خود معاف بودند، اما در سال گذشته بر اساس قانون بودجه مصرف انرژی آنها بر مبنای فضای واقعی انرژی‌ محاسبه شد و آنها باید هزینه مابقی مصرف را پرداخت می‌کردند.


معماران با بیان اینکه این مراکز بر اساس متراژ خود تا سقف مشخصی از پرداخت هزینه انرژی مصرفی خود معاف هستند و مابقی مصرف آنها محاسبه می‌شود، اظهار کرد: در ابتدا بسیاری از این مراکز با اجرای این طرح مخالفت کردند، اما واقعیت این است که پرداخت هزینه برای انرژی مصرفی موجب مدیریت و صرفه‌جویی می‌شود.


معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران تاکید کرد: من شخصا با معافیت این مراکز از پرداخت هزینه‌های برق مخالفم و به عقیده من برای جلوگیری از هدررفت انرژی باید همه واحدها هزینه‌های انرژی مصرفی خود را بپردازند.


وی خاطرنشان کرد: بهتر است برای تخفیف در هزینه‌های انرژی این مراکز، سازمان‌های متولی اعتباراتی را در نظر بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته