دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1398 - 10:51
متخصص پزشکی قانونی:

مستندسازی مراقبت‌های بهداشتی بهترین مدافع تیم‌های درمانی است

متخصص پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت:‌ «مستندسازی ابزاری بین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی درمانی بوده که در صورت شکایت، بهترین مدافع و عامل تبرئه افراد مشغول در تیم بهداشتی درمانی است.»
کد خبر : 452330
DSCN6450.JPG

به گزارش خبرنگا خبرگزاری آنا از دهاقان، بهفر تیموری صبح امروز در نشست تخصصی اصول پرستاری در فرآیند مراقبت از بیماران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اظهار کرد:‌ «مستندسازی باید دارای تاریخ ثبت و ساعت باشد و همه اقدامات تشخیصی درمانی که برای بیمار توصیه می‌شود با ذکر ساعت و تاریخ در آن ثبت شود. همه علائم در طول دوره بستری در پرونده بیمار ثبت می‌شود و هر بیمار بستری یک پرونده و یک شماره منحصربه‌فرد دارد که مشخصات او در همه صفحات ثبت شده است.»


وی افزود: «پرونده پزشکی سندی است که از طریق آن امکان ارزیابی کمی و کیفی خدمات ارائه‌شده به بیمار و ارتباط مؤثر بین همه ارائه‌دهندگان مراقبت‌های درمانی و نیز استمرار مراقبت در طول دوره بستری را فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل محکومیت کادر درمان در ارتباط با بیماران بستری، مشکلات موجود در پرونده‌های بالینی است. فرآیند ثبت کامل اطلاعات مربوط به مراقبت و درمان بیمار، همان مستندسازی یا پرونده‌نویسی محسوب می‌شود که تا انتهای درمان ادامه دارد.»


متخصص پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: «بیمار تا زمانی که آزرده نشود، شکایت نمی‌کند، بیمار و همراهان او، پیش از اینکه از نحوه درمان شاکی باشند از نحوه برخورد کادر درمان گله‌مند هستند، پس کادر درمانی باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که جای هیچ‌گونه گله و شکایتی باقی نماند. علل شکایت بیماران و همراهان آنان از جامعه پزشکی، موفقیت نداشتن کادر درمان در برقراری رابطه مناسب و منطقی با بیمار و همراهان است.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته