دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 16:21
در مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود

کسرایی: واحد قم از ابتدای تاسیس تاکنون 36 هزار فارغ‌التحصیل داشته است

مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، پرستاری -مامایی، علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم در سالن اجتماعات حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر : 45233

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود درباره استفاده از امکانات علمی و آموزشی محیط دانشگاه و وجود پتاسیل بالقوه‌ای که در وجود دانشجویان است؛ اظهار کرد: قدر فرصت‌های زودگذر جوانی را بدانید و در کسب توامان علم و اخلاق در این دوران که زمینه‌ساز شکل‌گیری انسانی کامل خواهد بودکوشا باشید که جوهره وجودی هر انسانی در دوران جوانی با کسب علم و دانش و اخلاق خواهد بود و دانشجویان باید بیشترین تلاش را انجام دهند که در سایه علم به بالندگی برسند.


دکتر محمدسالار کسرایی درباره تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: این واحد دانشگاهی به عنوان تنها مرکز آموزش عالی استان است که از سال ۱۳۶۶ در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی دانشجو پذیرش دارد و اکنون این واحد دانشگاهی در ۱۱۸ رشته گرایش دانشجو پذیرش دارد و از ابتدای تاسیس تعداد۳۶۰۰۰ نفر فارغ التحصیل داشته است.


در ادامه این مراسم رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم نیز با بیان اهمیت کسب علم و دانش اظهار کرد: اکنون زمینه شکوفا شدن استعداد‌های نهفته شما فراهم شده است که دوران جوانی را در محیط علمی سپری کنید. کسانی قدر این فرصت ارزشمند حضور در محیط دانشگاه را ندانند بدون بهره‌مندی از محیط علمی وارد محیط بازار شوند موفق نخواهند بود.


حجت‌الاسلام حسین رحیمیان رمز موفقیت را کسب توامان علم ومعنویت دانست و گفت: ارتباط با قرآن و نماز رمز موفقیت و کیمیای سعادت در زندگی است و کسانی که این کیمیا را درک می‌کنند موفقیت را درک کرده‌اند.


دکتر حیدر علی جهانبخشی رئیس دبیرخانه هیات امناء استان قم نیز درباره اهمیت کسب دانش تئوری و عملی متناسب با نیاز جامعه گفت: دانشجویان در محیط دانشگاه باید اخلاق حرفه‌ای داشته باشید و به دنبال کسب صنعت و حرفه باشید وقتی عرضه و تقاضا در جامعه یکی باشد آنگاه می‌توانیم بگوییم که به اخلاق حرفه‌ای رسیده‌ایم.


دکترمحمد جواد قاسم‌زاده معاون علوم پزشکی، دکتر مجید محسن‌زاده معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر علیرضا عسگری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر فرزاد بهروزی رئیس دانشکده فنی و مهندسی، دکتر ابوالفضل دادخواه رئیس دانشکده پزشکی، جعفر اسدی مدیر امور دانشجویی و سید مرتضی موسوی مدیر حراست واحد قم هم در این مراسم با معرفی حوزه مربوط خود با توضیح درباره آئین‌نامه‌ها و وظایف و جایگاه معاونت در دانشگاه به چگونگی ارتباط میان حوزه‌ها و دانشجویان پرداختند و با توضیح درباره قوانین و مقررات آموزشی به سوالات دانشجویان ورودی جدید پاسخ دادند.


این مراسم به منظور تکریم دانشجویان ورودی جدید و آشنایی هر چه بیشتر این دانشجویان با آئین‌نامه و مقررات آموزشی و دانشجویی و همچنین معارفه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد که با پخش کلیپ تصویری از دستاورد‌ها وقسمت‌های مختلف و امکانات واحد پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته