دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلگرام فقط در ایران مختل شد + تصویر

طی دو روز گذشته تلگرام در ایران دچار اختلالاتی شد. این اتفاق هم واکنش مسئولان دولتی و هم واکنش مدیرعامل تلگرام را در پی داشت.
کد خبر : 45229

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، روز گذشته گروه امنیت سایبری گرداب وابسته به مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه، اطلاعیه‌ای در مورد استفاده غیرقانونی از تلگرام صادر کرد و در آن به دو امکان ایجاد ربات و کانال در تلگرام اشاره کرد. در این اطلاعیه، دو موضوع گفته شده با همه بندهای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه منطبق دانسته و نسبت به آن هشدار داده شده بود.


با این حال مدیرکل روابط عمومی‌ شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که سیاست دولت یازدهم از ابتدا مخالفت با فیلترینگ بوده و همچنان هست و تا آخر عمر این دولت هم خواهد بود، از این رو مخابرات تصمیمی برای فیلتر تلگرام ندارد.


برخی اظهار نظرها حاکی از این بود که اختلال تلگرام، جهانی بوده و مربوط به ارتقای سرورهای آن است. تصویر زیر مربوط به اختلال تلگرام در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا است.



آن طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود،‌ این شبکه تنها در ایران دچار اختلال شده و در سایر نقاط جهان با مشکل خاصی مواجه نیست.


حدود 2 هفته پیش تلگرام به مدت نیم ساعت در نقاطی از دنیا دچار اختلال شد. طی آن سی دقیقه، 3 مسئول ذیربط در ارکان مختلف این شرکت نسبت به این مساله اظهار نظر کردند و بیش از 50 خبر مرتبط با آن نشر و باز نشر شد. تصویر زیر مربوط به اختلال تلگرام در دو هفته پیش است.



آن طور که از مقایسه این دو تصویر برمی‌آید، اختلال شب گذشته تلگرام مربوط به ایران بوده و ادعای جهانی بودن آن صحت ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته