دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1398 - 19:01

کشتی آلیش مردان ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی آلیش مردان ایران با کسب با ۲ نقره و یک برنز عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی این رشته را در قزاقستان به‌دست آورد.
کد خبر : 452279
57348129.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا رقابت‌های آلیش مردان قهرمانی جهان روزهای ۱ و ۲ دی ماه با حضور ۲۳ کشور جهان در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۲ مدال نقره محمد نبی‌زاده و پوریا رمضانی در اوزان ۷۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم و یک مدال برنز روح الله نعمتیان در وزن ۶۰ کیلوگرم و کسب ۸۵ امتیاز به‌عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم‌های قرقیزستان  و مغولستان نیز به‌ترتیب با کسب ۹۶ و ۷۶ امتیاز اول و سوم شدند.


نتایج نمایندگان ایران به شرح زیر است:


در وزن ۶۰ کیلوگرم روح اله نعمتیان در کشتی نخست با نتیجه ۶ بر صفر دانیلا لوپویوهوف از استونی را شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب مارلن عبدالرسول اف از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر یک آدام الکاندوسی از هلند را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.


در وزن ۷۰ کیلوگرم محمد نبی‌زاد در دور نخست با نتیجه ۱ بر ۱ از سد یوری سیری از اوکراین گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱ بر صفر آلتاناران رینچنیدورج از مغلوستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نیکیتا لوپویوهوف از استونی به پیروزی دست یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۵ مقابل الدیار سکسینبایف از قرقیزستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.


در وزن ۸۰ کیلوگرم حبیب‌اله ترابی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۴ تسند آیوش جانلاوتسوگزول از مغولستان ار از پیش رو برداشت اما در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب بهروز گل محمدزودا از تاجیکستان شد و به عنوان ششم رسید.


در وزن ۹۰ کیلوگرم امیررضا بوداغی در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر راهول دوتری از هند را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل سوحباتار تسوگتسومبر از مغلوستان به برتری دست یافت اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سیلاپبردی نوریف از ترکمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت وی در این دیدار مقابل موحامد غفران توشزودا از تاجیکستان شکست خورد و به عنوان چهارم رسید.


در وزن ۱۰۰ کیلوگرم حسن غفاری در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب عظیم جان حامداف از تاجیکستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم پوریا رمضانی در مبارزه اول با نتیجه ۵ بر یک از سد آندری نیکیتچنکو از اوکراین گذشت وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل گونگور پوریوباتار از مغولستان به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. رمضانی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب جمال فیضی اف از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته