دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1398 - 17:42
سخنگوی وزارت خارجه چین:

قاطعانه با نیروی فضایی آمریکا مخالف هستیم

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: قاطعانه با نیروی فضایی ارتش تروریستی آمریکا مخالف هستیم زیرا موازنه و ثبات راهبردی بین‌المللی را تضعیف می‌کند.
کد خبر : 452269
5.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آسوشیتدپرس، جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی با انتقاد به تشکیل نیروی فضایی در ارتش تروریستی آمریکا اعلام کرد: در این خصوص عمیقاً نگران بوده و قاطعانه با آن مخالف هستیم.


سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره ادامه داد: این اقدامات ایالات‌متحده، نقض جدی اجماع بین‌المللی پیرامون استفاده صلح‌آمیز از فضای خارجی است، موازنه و ثبات راهبردی بین‌المللی را تضعیف کرده و تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت فضای به شمار می‌آید.


گفتنی است، «یو ونز» (You Wenze) سخنگوی کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین (NPC) شنبه هفته جاری و در واکنش به لایحه بودجه نظامی آمریکا اعلام کرد: طرح ایالات‌متحده برای مداخله در امور دیگر کشورها به بهانه دموکراسی و حقوق بشر، هرگز موفق نخواهد شد.


این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بودجه نظامی این کشور برای سال آتی میلادی را به امضا رساند بودجه‌ای که رقم آن به ۷۳۸ میلیارد دلار می‌رسد و یکی از ارکان ایجاد ارتش فضایی است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب