دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1398 - 17:22
وزیر خارجه ترکیه:

یونان نباید با اعتماد به اروپا از مذاکره اجتناب کند

وزیر خارجه ترکیه گفت: یونان نباید با اعتماد به اتحادیه اروپا از مذاکره با ترکیه اجتناب کند زیرا این بزرگترین مانع برای حل مشکلات خواهد بود.
کد خبر : 452266

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با روزنامه «تویما» یونان در خصوص روابط دو کشور در شرق مدیترانه اعلام کرد: ما آماده هستیم تا روابط در شرق مدیترانه را از طریق مذاکره مورد ارزیابی قرار داده و حل و فصل کنیم. امیدوارم دولت جدید یونان به این موضوع پاسخ مثبت دهد.


وی در ادامه تأکید کرد: یونان نباید با اعتماد به اتحادیه اروپا از مذاکره با ترکیه اجتناب کند. باید هشدار دهم که این بزرگترین مانع برای حل مشکلات خواهد بود.


چاوش اوغلو درباره توافقی که ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرده نیز گفت: لیبی در سال ۲۰۱۸ با ایتالیا، ۲۰۱۹ با آمریکا، در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با اتحادیه اروپا، سال ۲۰۱۹ با نیجر توافق‌هایی مشابه امضا کرد. پس به چه دلیل مدعی می‌شوند که توافق لیبی با ترکیه غیرقانونی است. برای اجرایی شدن این توافق باید در شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی تصویب می‌شد که این اتفاق نیز افتاده است. به همین دلیل این توافق قانونی و قابل اجرا است.


وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد: هرگونه تغییر در صحنه سیاسی لیبی تغییری در موضع ترکیه ایجاد نخواهد کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته