دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسدی جوزانی در گفتگو با آنا:

شهرداری با حذف کلمه «شهید» از کوچه‌ها نمی‌تواند این لقب را از شهدا جدا کند/ این عنوان میراثی از سیدالشهداست

نقاش معروف چهره شهدا و شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی گفت: شهدا به غیر از نام و نام‌خانوادگی لقبی به نام «شهید» دارند که میراث سیدالشهداست و این لقب را شهرداری و مانند آنها با حذف آن از کوچه‌ها نمی‌توانند از شهدا جدا کنند.
کد خبر : 452225
AALI5382.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی «محمد اسدی جوزانی»، روز دوشنبه ۲ دی‌ماه در گالری عالی حوزه هنری با استقبال علاقمندان به هنرهای تجسمی و نقاشی افتتاح شد.


محمد اسدی جوزانی نقاش انقلابی متولد سال ۱۳۴۶ در شهر ری است. اولین تابلو نقاشی بسیاری از شهدای دفاع مقدس پس از شهادت آنها، توسط این نقاش ترسیم شده است که تابلو «شهید آوینی» یکی از آثار برجسته اوست.


افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی محمد اسدی‌جوزانی


به مناسبت افتتاح این نمایشگاه نقاشی، محمد اسدی جوزانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره آثار ارائه شده در این نمایشگاه گفت: ۳۰ تابلو نقاشی از  شهدای دوران دفاع مقدس، شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی و محور مقاومت با تکنیک آبرنگ روی بوم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.


وی عنوان کرد: ما مدیون این شهدا هستیم اینها جانشان را نثار دین و وطن کردند و همه ما باید در مقابل این شهدا دست ادب به روی سینه بگذاریم. بنده هم به عنوان یک هنرمند تلاش کردم چهره شهدا را به تصویر بکشم.


این نقاش برجسته بیان کرد: بنده با مواد مختلفی در هنر نقاشی کار کردم اما فکر کردم حس روحی و سادگی این شهدا را با آبرنگ بهتر می‌توان به تصویر کشید و نشان داد.


اسدی جوزانی درباره نحوه شکل‌گیری همکاری خود با حوزه هنری بیان کرد: بنده تعدادی تابلو به نمایشگاه نقاشی «آیینه‌های بی‌زنگار» ارسال کردم که مورد توجه دوستان در حوزه هنری قرار گرفته بود. بعد از آن پیگیری کردند تا یک  نمایشگاه انفرادی از آثارم برگزار کنند که ختم به ارائه تابلوهای نقاشی در گالری «عالی» حوزه هنری شد.


افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی محمد اسدی‌جوزانی


وی درباره شروع کار خود در هنر نقاشی گفت: از سال 1362 کار هنری خودم را با نقاشی چهره شهدا شروع کردم. بعد از مدتی آثاری از بنده به منزل بسیاری از دوستان و همسایگانی که شهیدی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده بودند را یافت.


اسدی جوزانی افزود: پس از 5 سال کار اجرایی و عملی که هم‌زمان با اتمام جنگ تحمیلی بود با توجه به احساس نیاز به آموزش آکادمیک تصمیم گرفتم به دانشگاه بروم که در نهایت توانستم رشته نقاشی را در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به اتمام برسانم و فارغ‌التحصیل شوم.


این نقاش برجسته گفت: مخاطب حرفه‌ای و هنرمندان متوجه اختلاف آثار سال‌های ابتدایی با آثاری زمان پختگی هنرمند می‌شود. هر هنرمندی به لحاظ تکنیکی و فنی در طول سالیان مختلف کار اجرایی پیشرفت می‌کند.


وی با اشاره به اینکه هر نقاشی علاقه‌مند است در زمینه‌‌های مختلف خودش را محک بزند و تجربیاتی به دست آورد و آثاری خلق کند، ابراز کرد: علاقه‌مندی شخصی‌ام و اثری که پس از اتمام کار مرا راضی می‌کند نقاشی از چهره‌های شهداست. شهدا از جانشان گذشتند و  قلم زدم من کمترین کاری است که می‌توانم برای زنده نگه‌داشتن یاد آنها انجام دهم.


اسدی جوزانی خاطرنشان کرد: شهدا به غیر از نام و نام‌خانوادگی لقبی به نام «شهید» دارند که میراث سیدالشهداست و این لقب را شهرداری و مانند آنها با حذف آن از کوچه‌ها نمی‌توانند از شهدا جدا کنند.


افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی محمد اسدی‌جوزانی


گفتنی است، این نمایشگاه به مدت ۹ روز تا ۱۱ دی‌ماه میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی است. بازدید از نمایشگاه آثار این نقاش در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، گالری عالی، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به جز روزهای پنجشنبه و جمعه امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/۴۰۲۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته