دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1398 - 16:18
دادستان کل کشور:

8 استان در حوادث اخیر درگیر اغتشاش بود

دادستان کل کشور گفت: دشمنان توسط عوامل خود در داخل کشور تلاش کردند تا بعد از افزایش قیمت بنزین، امنیت ایران را خدشه‌دار کنند، به‌طوری که در 8 استان کشور شاهد اغتشاش بودیم.
کد خبر : 452004
555.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدجعفر منتظری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرج با بیان اینکه امنیت در جامعه مانند اکسیژن برای بدن انسان است، اظهار کرد: همان‌طور که مستحضر هستید، انسان بدون غذا و آب می‌تواند مدتی زنده بماند، اما اگر اکسیژن به بدن نرسد، انسان‌ها بعد از چند دقیقه فوت خواهند کرد و ما معتقدیم امنیت برای کشور و جامعه همانند اکسیژن برای بدن است و اگر امنیت در کشوری وجود نداشته باشد، انسان‌ها آسایش نخواهند داشت.


وی با بیان اینکه اگر امنیت نباشد، هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود ادامه داد: دشمنان در 40 سال اخیر تمام تلاش خود را برای برهم زدن امنیت انجام دادند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیدند. دشمن در این مدت تمام تلاش خود را کرده تا ایمان و امنیت را بگیرد، چون ملتی که ایمان ندارد دست بسته در برابر خواسته‌های دشمن تسلیم می‌شود و ملتی که امنیت ندارد هیچ نخواهد داشت.


دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمنان سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای ایجاد آشوب در کشور بعد از افزایش قیمت بنزین انجام دادند، تصریح کرد: هدف دشمن ایجاد ناامنی در کشور است تا جلوی تمام پیشرفت‌ها را بگیرد. دشمنان تلاش دارند نه تنها در تهران بلکه در سایر کشورهای منطقه نیز ناامنی ایجاد کنند و در حوادث آبان ماه نیز شاهد بودیم که عوامل دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در 8 استان کشور آشوب کردند. سوال ما این است که چرا فقط در منطقه خاورمیانه آشوب و بلوا رخ می‌دهد؟


منتظری افزود: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم، تمام کشورهای غربی تلاش کردند تا ایران در جنگ با عراق شکست بخورد اما نتوانستند. سال‌هاست که جنگ تمام شده اما دشمنان همه‌ساله با توطئه‌های جدید به‌دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده و در آینده نیز خواهند بود. در حوادث آبان ماه شاهد بودیم که برخی از افراد مردم را با اسلحه‌های جنگی می‌کشتند و این اقدام را بر گردن نظام می‌انداختند.


وی گفت: بیشترین آسیب‌ها در جریانات اواخر آبان به نیروی انتظامی وارد شده است و تلاش دشمنان در آشوب‌های اخیر اجرای پروژه کشته‌سازی بود.


دادستان کل کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: اقتصاد باید به دست مردم سپرده شود و دولت نباید خود را درگیر تصدی‌گری کند. مردم باید خودشان متصدی شوند و دولت باید نظارت و زمینه را فراهم کند؛ شاهد بودیم که در واگذاری صنایع به بخش خصوصی در پشت پرده چه مسائلی و چه منفعت طلبی‌ها و چه خسارت‌هایی به بار آمد.


منتظری با اشاره به تداوم برخورد قاطع با مفسدان در کشور خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد امری فراقوه‌ای است و ما معتقدیم در این راه فقط از دستگاه قضائی نباید انتظار داشت و همه نهادها باید پای کار باشند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته