دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1398 - 00:05
آزادیخواه در گفتگو با آنا با مطرح کرد؛

کاهش 15 درصدی اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه 1399 دولت

مسئول کمیته بودجه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه فرهنگی کشور در لایحه سال 1399 دولت 15 درصد کاهش داشته است.
کد خبر : 452003
723088.jpg

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره میزان بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال 99، اظهار کرد: در بررسی‌هایی که در کمیته بودجه انجام دادیم بودجه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشترین رشد را داشته است، بقیه حوزه‌های فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان هم رشد چهار درصدی داشته‌اند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی سرفصل‌ها ماند فصل فرهنگ و هنر در وزارت ارشاد اسلامی رشد بیشتری داشته‌اند، در حالی که بخش‌هایی مانند دین و مذهب از رشد منفی رنج می‌برند. 


مسئول کمیته بودجه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه صدا و سیما کماکان با مشکل جدی بودجه مواجه است، گفت: معاونت برون مرزی صداوسیما کار صدور انقلاب را انجام می‌دهد و اخبار و اطلاعات تحلیلی را به بقیه ملت‌ها می‌رساند و به نوعی راهبردهای محور مقاومت را تعیین می‌کند؛ لذا ندیدن بودجه مناسبت در این بخش خسارت‌زاست.


وی با تصریح اینکه بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با مسابقات قرآن کریم بسیار کم شده که این آسیب بزرگی است، گفت: این مسابقات با حضور بسیاری از کشورهای جهان اسلام با محوریت ایران برگزار می‌شود و با توجه به تبلیغات منفی علیه کشور می‌تواند وضعیت خوبی را برایمان ایجادکند، بنابراین نباید ضعیف دیده شود.


آزادیخواه با بیان اینکه معتقدم پیشنهادهایی که دستگاه‌های اجرایی به برای کارشناسی کمیته بررسی بودجه آورده‌اند عمدتاً به نتیجه نمی‌رسد، گفت: با توجه به ساختار بودجه گمان نمی‌کنیم چیزی به حوزه فرهنگ اضافه شود و متأسفانه درصد تخصیص‌ها هم بسیار پایین است و اولویت‌ها در نظر گرفته نشده است.


انتهای پیام/4034/ 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب