دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1398 - 13:06
پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

نبود زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه پژوهش

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ارتباط نداشتن دانشگاه با جامعه و نبود زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مناسب برای توسعه را از موانع پیش‌روی عرصه پژوهش در دانشگاه‌ها دانست.
کد خبر : 451914
IMG_0188.JPG

حسین پناهیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کاشان اظهار کرد: «یکی از موضوعات مهم در توسعه کشورها اهتمام جدی در عرصه تحقیق و پژوهش و نوآوری به‌ویژه در تولید علم، انجام مطالعات علمی بنیادی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی با گستردگی و ظرفیت و قابلیت‌های بی‌بدیلی که دارد یکی از مصادیق بارز خصوصی‌سازی در آموزش عالی با وجود محدودیت‌های گام‌های مناسبی در این زمینه برداشته است.


وی عنوان کرد: «برای گسترش بیشتر پژوهش، استفاده از سیستم‌های انگیزشی، توانمندسازی و ایجاد قابلیت‌های مورد نیاز در استادان ضروری است.»


دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی کاشان درباره موانع پژوهش در دانشگاه‌ها بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین موانع در عرصه پژوهش ارتباط نداشتن بین دانشگاه و جامعه است. وجود یک پیوند ارگانیک بین نهادهای پژوهشی و بخش استفاده‌کنندگان می‌تواند منجر به رشد و تعالی دوسویه شود.»


پناهیان، نداشتن شرایط و الزامات برای رسیدن به موقعیت رقابتی در فضای کسب‌وکار و نبود زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مناسب برای توسعه پژوهش را از موانع دیگر بر سر راه پژوهش عنوان کرد.


دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی کاشان مطرح کرد: «بین دو بخش پژوهش و سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیرتر باید این پیوند مستحکم شود و برای رفع این مشکل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌عنوان یک راه‌حل استفاده شده است.»


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب