دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1398 - 11:23
فلاح در گفتگو با آنا:

افراد حاضر در لیگ کشتی تنها به فکر منافع خودشان هستند/ یزدانی خیلی زود برمی‌گردد

مربی کشتی آزاد گفت: مسابقات جام باشگاه‌های جهان تنها برای افرادی که در لیگ کشتی به دنبال سود خود هستند منفعت داشت.
کد خبر : 451895

اکبر فلاح در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره  انتقاد به برگزاری رقابت‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان و مصدومیت حسن یزدانی و علیرضا کریمی در جریان این مسابقات گفت: جدا از اینکه امسال، سال منتهی به المپیک است و ملی‌پوشان باید در رقابت‌هایی شرکت کنند که بار فنی بالایی داشته باشد، اما حتی موقع برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی هم باید از سرمربیان تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد نظرخواهی کنند که آیا برگزاری لیگ به سود کشتی هست یا خیر. 


وی افزود: آنها به عنوان مهره‌های اصلی کشتی به خوبی می‌دانند که لیگ چقدر می‌تواند به وضعیت کشتی کمک کند و در چه شرایطی بهتر است برگزار شود. اگر چنین اتفاقی می‌افتاد این دلخوری‌ها هم به وجود نمی‌آید. البته در کشتی سال‌هاست شرایط به همین صورت است. برخی افراد از لیگ کشتی پول خوبی به جیب می‌زنند و به همین خاطر سال منتهی به المپیک یا موضوعی که به نفع کشتی ملی باشد برای آنها مهم نیست چرا که فقط به منافع خود و سودآوری‌شان فکر می‌کنند. 


مربی کشتی آزاد گفت: این نفرات هم‌اکنون یار فدراسیون هستند و در بدنه کشتی حضور دارند و سهمشان هم از لیگ کشتی می‌گیرند. به همین خاطر برای آنها مهم نیست که سال منتهی به المپیک است و بهتر آنکه در شرایط فعلی به فکر کشتی و کسب سهمیه المپیک باشند تا اینکه بخواهند لیگ را برگزار کنند. البته این مسائل همیشه در کشتی بوده و فکر می‌کنم در آینده هم وجود دارد. لیگ ضعیفی داریم، در مقابل جام باشگاه‌های جهان در سطح پایینی برگزار می‌شود و در نهایت خروجی آن مصدومیت دو بازیکن مطرح کشتی می‌شود. به نظرم مسابقات جام باشگاه‌های جهان تنها برای کشتی‌گیران ضعیفی که هیچ‌وقت جایزه‌ای کسب نمی‌کردند خوب بوده و آنها توانستند در این مسابقه عنوانی کسب کنند و به جایزه برسند. 


فلاح با تأکید بر اینکه کشورهای حاضر در مسابقات جام باشگاه‌های جهان ضعیف بودند، اظهار کرد: کشورهایی که در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان حاضر شدند خیلی ضعیف بودند و جالب اینکه حتی همان کشورهای ضعیف با ترکیب کامل هم به این رقابت‌ها نیامده بودند. فدراسیون به راحتی می‌توانست این پول را به کشتی تزریق کند. به عنوان مثال جوایز خوبی برای جام تختی در نظر می‌گرفت و تیم‌های باکیفیت برای این مسابقات به ایران می‌آمدند. به راحتی می‌توانستیم مسابقات کشتی را در سال منتهی به المپیک با کیفیت بالا و حضور کشتی‌گیران درجه یک برگزار کنیم که آورده‌ای برای کشتی داشته باشد.


وی در مورد مصدومیت حسن یزدانی و علیرضا کریمی گفت: مصدومیتی که برای یزدانی پیش آمده از ناحیه مینیسک پا است و خوشبختانه این نوع مصدومیت باعث می‌شود تا فرد پس از عمل جراحی خیلی زود بهبودی خود را به دست بیاورد و تمریناتش را از سر بگیرد. من فکر می‌کنم نباید نگران یزدانی باشیم او به زودی روی تشک برمی‌گردد. وضعیت کریمی هم فردا مشخص می‌شود و امیدواریم مصدومیت حادی نداشته باشد.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته