دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو پیشین شورای شهر تهران:

رفتار شهرداری با طرح احداث خانه‌های ۲۵ متری پوپولیستی است

عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: طرح احداث خانه‌های ۲۵ متری که از سوی شهرداری تهران مطرح شده است، رفتاری پوپولیستی بوده و مشکلات روحی و روانی را در بین جوانان دوچندان می‌کند.
کد خبر : 451853

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره طرح احداث خانه‌های ۲۵ متری که از سوی شهرداری تهران مطرح شد، اظهار کرد: طیف اصلاح‌طلبان، دولت، شهرداری و شورای شهر زمانی طرح مسکن مهر را زیر سؤال بردند که مسکن مهر کمبودهایی داشته و باید زیرساخت آن درست شود؛ اما در حال حاضر خودشان طرحی همان‌گونه ارائه کرده‌اند.


وی با طرح این سؤال که ساخت مسکن 25 متری چه مشکلی را می‌تواند برطرف کند؟ گفت: این متراژ خانه، مردم را در چه فضایی از زندگی قرار می‌دهد. این نمی‌تواند الگویی از دیگر کشورها باشد چرا که به طور مثال در ژاپن ساخت خانه‌های تک‌سلولی به دلیل محدودیت سرزمین وجود دارد و آنها با این شرایط زندگی می‌کنند.


عضو پیشین شورای شهر تهران با بیان اینکه خانه‌های 25 متری می‌تواند مشکلات روحی و روانی را در بین جوانان به وجود آورد، ادامه داد: در کشوری که زمین گسترده‌ای دارد آیا شهرداری با ساختن خانه‌های 25 متری فکر این جوانان را می‌کند و آیا مشکلاتشان با این متراژ خانه مضاعف نمی‌شود؟


کارشناس امور شهری افزود: شهرداری اگر در کلان‌شهرها این طرح را با هماهنگی دولت و بخش خصوصی و در متراژ بیشتر بسازد، علاوه بر اینکه مشکلات جوان‌ها را کم می‌کند باعث جدایی آنان از شهرستان‌ها و مهاجرت به کلان‌شهرها نمی‌شود.


واعظ آشتیانی با بیان اینکه شهرداری‌های برخی کشورها که محدودیت سرزمینی دارند این کار را برعهده دارند، گفت: در پایتخت برخی کشورها خانه‌ها را اجاره به شرط تملیک یا با اجاره بسیار پایین به جوانان می‌دهند آن‌هم در صورتی که شهرداری وظیفه اصلی خود انجام داده باشد؛ اما رفتار شهرداری تهران با طرح خانه‌های 25 متری پوپولیستی بوده و تنها برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف خود است.


انتهای پیام/4046/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته