دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1398 - 22:06

نقش انواع لوله و اتصالات در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی

لوله‌ها و اتصالات انواع مختلفی به لحاظ نوع متریالی دارند که مهم‌ترین آن‌ها لوله‌ها و اتصالات پلیمری می‌باشند که از این لوله‌ها در انواع آب شرب مصرفی و فاضلاب‌ها و پساب‌های ساختمانی و صنعتی می‌توان بهره جست.
کد خبر : 451846
3.png

به گزارش گروه رسانه‌های‌دیگر خبرگزاری آنا، لوله و اتصالات بخش اعظم پروژه‌های صنعتی و ساختمانی را در بر می‌گیرد در مبحث تاورینگ و زیباسازی لوله داربستی، در مقوله آب و فاضلاب لوله پلی‌اتیلن، در مقوله فاضلاب لوله‌های کاروگیت و دیگر مواردی که می‌توان از کلیه لوله و اتصالات پلیمری و فولادی استفاده نمود چرا که ورود و خروج انواع سیالات و زیباسازی اعم از آب و گاز توسط این لوله‌ها و اتصالات انجام می‌پذیرد.


لوله‌ها و اتصالات انواع مختلفی به لحاظ نوع متریالی دارند که مهم‌ترین آن‌ها لوله‌ها و اتصالات پلیمری می‌باشند که از این لوله‌ها در انواع آب شرب مصرفی و فاضلاب‌ها و پساب‌های ساختمانی و صنعتی می‌توان بهره جست. در این بین و در انواع لوله و اتصالات مورد اشاره لوله‌هایی هستند تحت عنوان لوله پلی‌اتیلن که در چند مورد می‌توان از این لوله‌ها بهره برد که آبرسانی، انتقال گاز، انتقال فاضلاب‌های صنعتی و ساختمانی از آن دسته می‌باشند.



لوله‌های پلی‌اتیلن از انواع لوله‌های پرمصرفی می‌باشند که در کشاورزی، صنعت، آبرسانی و گازرسانی به تناوب می‌توان از این لوله‌ها بهره برد. در موارد دیگر نیز مانند لوله‌های پی‌وی‌سی که در کشور ما تحت عنوان لوله پلیکا شناخته می‌شوند نیز لوله‌های پلیمری حرفی برای گفتن دارند مصارف این لوله‌ها عمدتاً در مقوله‌ی فاضلاب، ناوردنی، غلاف کابل برق و یا فیبر نوری و موارد مشابهی است که می‌توان با کمی تغییرات این لوله‌ها را مورد استفاده قرار داد. لوله‌های پلیکا در سایزهای مختلفی از سایز 20 میلیمتر الی 400 میلیمتر به صورت ساختمانی و در سایزهای بالاتر به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.



لوله‌های پلیکا عموماً جهت جمع‌آوری فاضلاب‌های کوچک و بخصوص ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سایزهای بالاتر ترجیح کارفرمایان به استفاده از لوله‌های کاروگیت است. لوله کاروگیت از انواع لوله‌های پلیمری است که توان مقاومت بالایی در برابر انواع تنش‌های سطحی و زیرسطحی را دارد.قیمت لوله کاروگیت در مقایسه با انواع لوله‌های پلی‌اتیلن فاضلابی مناسب‌تر بوده و قابلیت دفع فاضلاب‌های شهری را با ایمنی کامل دارا است. لوله‌های کاروگیت در سایزهای 110 میلیمتر الی 3000 میلیمتر در انواع فشارها تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به صورت کلی در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی از کلیه لوله‌های پلیمری می‌توان به نحو احسنت استفاده نمود.



انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته