دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوتاه از واحدهای اسلامشهر، تربت حیدریه، بجنورد و ملارد

از تحلیل فاجعه منا تا گرامیداشت سردار همدانی

محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.
کد خبر : 45183

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صبح امروز محفل انس با قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با حضور قاری بین المللی و حافظ خردسال کشور در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به‌مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ماه محرم؛ صبح امروز چهارشنبه بیست و نهم مهرماه؛ محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.


در این مراسم معنوی؛ سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد وحمیدرضا احمدی وفا قاری بین المللی قرآن کریم و حنانه خلفی حافظ خردسال کشور (حافظ ۸ ساله که در ۷سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شد)، در جمع دانشجویان، کارکنان و جمعی از اساتید واحد اسلامشهر، آیاتی نورانی از کلام الله مجید را تلاوت کردند.


حجت الاسلام رضا مرادی خلیفه لو مدیر فرهنگی اجتماعی واحد اسلامشهر در حاشیه این جلسه معنوی و پر فیض، هدف از برگزاری این محفل قرآنی را را انس هرچه بیشتر با کلام الهی و اشاعه فرهنگ و بصیرت قرآنی عنوان کرد.


محفل انس با قرآن کریم واحد اسلامشهر، با اجرای گروه تواشیح «ولایت» ادامه و با قدردانی از ۱۰نفر از فعالان قرآنی؛ ۲۰نفر از برگزیدگان جشنواره السابقون و قرعه کشی و اهدای کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس به ۹نفر از حاضران در مراسم پایان یافت.


برگزاری کرسی آزاد اندیشی تحولات جهان اسلام و مخاطرات پیش رو (تحلیل فاجعه منا)
کرسی آزاداندیشی «تحولات جهان اسلام و مخاطرات پیش رو (تحلیل فاجعه منا)» با حضور دکتر یعقوب توکلی و ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی در محل سالن کنفرانس ساختمان اداری دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه برگزار شد.


در این نشست که به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی برگزار شد یعقوب توکلی محقق و مورخ و کار‌شناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل و مدرس مرکز مدیریت حوزه علمیه و دانشگاه در جمع اعضای هیات علمی به جریان‌شناسی سیاسی، تاریخ تحولات معاصر و تحولات جهان اسلام و وهابیت و چگونگی وچرایی فاجعه منا پرداخت.


برگزاری کرسی آزاد اندیشی تحولات جهان اسلام و مخاطرات پیش رو
به مناسبت دهه اول محرم و گرامی داشت ایام شهادت سروروسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، کرسی آزاداندیشی «تحولات جهان اسلام و مخاطرات پیش رو» با حضور دکتر یعقوب توکلی در محل سالن کنفرانس ساختمان اداری دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه برگزار شد.


در این نشست که به همت حوزهٔ معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی برگزار شد یعقوب توکلی محقق و مورخ و کار‌شناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل در جمع دانشجویان به جریان‌شناسی سیاسی، جنبش‌های اسلامی، تاریخ تحولات معاصر و تحولات جهان اسلام و مخاطرات پیش رو پرداخت.


تیم 5 نفره کوهنوردی دانشجویان واحد بجنورد به قله لاکمر صعود کردند


تیم پنج نفره دانشجویان پسر کوهنورد واحد بجنورد همراه با سایر دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور به قله ۲۷۵۰ کیلومتری لاکمر فیروزکوه با موفقیت صعود کردند.


دانشجویان کوهنورد واحد بجنورد به ارتفاع ۲۷۵۰متری قله لاکمر واقع در شهرستان سوادکوه از توابع استان مازندران را به همراه دیگر تیم‌های شرکت کننده صعود و پرچم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد را مقتدرانه به اهتزاز درآوردند.


همایش سراسری کوهنوردی با حضور۹۴ دانشجوی کوهنورد در قالب۲۱ تیم از دانشجویان پسر دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور از تاریخ ۲۵ مهرماه آغاز و در ۲۷ مهر به پایان رسید.


پیشروی به قله ساعت ۸ صبح شروع و ساعت ۱۲ ظهر قله ۲ هزار و ۷۵۰ متری لاکمر توسط دانشجویان کوهنورد دگاه آزاد اسلامی فتح شد.


مجتبی براتی، محمد زارعی، علیرضا صفری، بهزاد صداقت، حسام محمدی کوهنوردان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بودند که به سرپرستی علیرضا بهمنش به قله ۲۷۵۰ کیلومتری لاکمر صعود کردند.


گرامیداشت سردار شهید حاج حسین همدانی در واحد ملارد


همزمان با تجمع بزرگ «ما عاشورایی می‌مانیم» مراسم گرامیداشت سردار شهید حسین همدانی در واحد ملارد برگزار شد.


حجت الاسلام محمد مظلوم با توجه به رشادتهای سردار شهید حاج حسین همدانی دوشادوش بزرگانی چون شهید متوسلیان و شهید صیاد شیرازی در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: جوانان ایران هرگز یاد و خاطره این قهرمانان رشید را فراموش نخواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته