دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1398 - 20:30
رئیس اداره امور پژوهشی سما دانشگاه آزاد اسلامی:

روند اعطای اعتبار مالی به ایده دانش‌آموزان و دانشجویان تسهیل شود

رئیس اداره امور پژوهشی سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرحله تجاری‌سازی یک محصول و اخذ اعتبار مالی دارای ضوابط پیچیده‌ای است که نیاز است این روند تسهیل شود.
کد خبر : 451720
c51396e6-d697-41b2-a5b9-679f76846907.jpg

سیدعلی سادات حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به فعالیت‌های خود در حوزه امور پژوهشی اظهار کرد: پنج محصول در  نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی به نمایش گذاشتیم که  از این پنج محصول سه محصول برای اعضای هیئت علمی و دو محصول هم متعلق به دانش‌آموزان است.


وی افزود: «محصول کفی کفش ماساژور» یکی از محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه است که در مرحله نمونه آزمایشگاهی و نمونه اولیه است. این محصول قابلیت تجاری‌سازی دارد. مراحل ثبت اختراع آن آغاز شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است.


رئیس اداره امور پژوهشی سما دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تولید کفی کفش ماساژور گفت: این محصول ساخت عرشیا عرب دانش‌آموز دبیرستان سما واحد نجف‌آباد است که دارای دو بخش اصلی است؛ یک بخش خودِ کفی کفش است که دارای قسمت‌هایی است که کف پا را با فشار یا لرزش ماساژ می‌دهد و یک بخش که به اپلیکیشن موبایل نصب شده و بسته به هدف کفی را هدایت می‌کند، محل، شدت و زمان ماساژ را تنظیم می‌کند.


سادات حسینی ادامه داد: کفی کفش ماساژور یک کفی عادی ماساژ نیست، بلکه هوشمند است و کارکرد آن بسته به اهداف فرد تغییر می‌کند. البته این کفی کفش در جشنواره فرهیختگان امسال هم به‌عنوان اختراعات دانش‌آموزان برتر مورد تقدیر قرار گرفت.


وی «ماژولار و مدارهای الکترونیکی» را دومین محصول معرفی کرد و گفت: وسایل الکترونیکی همانند موبایل، تلویزیون، LCD و... دارای یک مدار است که این محصول دارای مدار ثابت است و با توجه به بلوکی که به آن متصل می‌شود به بُرد تلویزیون، موبایل و... تبدیل می‌شود.


رئیس اداره امور پژوهشی سما دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تجاری‌سازی این محصولات تصریح کرد: متأسفانه در این لحظه به مرحله تجاری‌سازی نرسیده ولی می‌توان گفت اقدامات و برنامه‌هایی برای این موضوع وجود دارد. البته مسئولان پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد حمایت‌های خوبی از دانش‌آموزان پژوهشگر داشتند و  بستر مناسب برای تولید یا ارتقای آن محصول مهیا کردند.


سادات حسینی در خصوص تأمین مالی اختراعات و محصولات دانش‌آموزان بیان کرد: باید با پشت سر گذاشتن یک‌سری ضوابط اداری، اعتبار مالی تأمین شود. پس از ساخت محصول اولیه، باید وارد مرحله تجاری‌سازی شد. مرحله تجاری‌سازی یک‌مقدار ضوابط اداری یا مالی پیچیده‌تری دارد. مشکل موارد اداری و ضابطه‌ها است وگرنه همکاران انگیزه دارند، دانشجو و دانش‌آموز هم ایده دارد، همه چیز مهیا است، فقط کار باید سریع‌تر و اصولی‌تر انجام شود.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: تجاری‌سازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته