دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1398 - 11:33
در پاسخ به آنا مطرح شد؛

واکنش کدخدایی به برگزاری جلسه‌های انتخاباتی دولتی‌ها

سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر برگزاری جلسات انتخاباتی توسط برخی از وزرای دولت، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم ولی دولت به جز وزارت کشور نباید در مدیریت اجرایی انتخابات دخالت کند.
کد خبر : 451710

به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل شورای نگهبان برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا در خصوص اینکه شنیده شده است کارگروهی در دولت با موضوع انتخابات به ریاست یکی از وزرا شکل گرفته است و آیا این برخلاف اصل بی‌طرفی دولت نیست و برخورد شورای نگهبان چه خواهد بود، اظهار کرد: من این موضوع را تا به حال نشنیده‌ام، اما دولت به جز وزارت کشور در مدیریت و اجرا هیچ مسئولیت دیگری ندارد.


کدخدایی درباره نمایندگانی که ثبت‌نام می‌کنند و صلاحیت آنها تأیید نمی‌شود اما چند ماه آینده در سمت نمایندگی می‌مانند، اظهار کرد: ما هم نسبت به این قانون گلایه داریم و به نظر ما مجلس کم‌کاری کرده است.


وی با تأکید بر اینکه صلاحیت نمایندگان، ریاست‌جمهوری و خبرگان رهبری برای همان دوره تأیید می‌شود، افزود: فرض بر این است نماینده‌ای که برای یک دوره آمده است صلاحیت دارد؛ اگر نماینده‌ای تأیید نشده است این عدم تأیید برای دوره بعد است و شامل این دوره‌ای که در آن قرار دارد نمی‌شود.


سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب در شورای نگهبان گفت: دوستان مختلفی از شخصیت‌های مختلف و گروه‌های مختلف به شورای نگهبان مراجعه می‌کنند. شخصیت‌هایی مانند آقایان عارف، مجید انصاری و خرازی مراجعه کردند و موضوع عادی است.


سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه آیا انتقاد از شخصیت‌های عالی نظام به‌عنوان ملاک تأیید صلاحیت‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: بحث انتقاد را به‌عنوان ملاک برای رد صلاحیت داوطلبان قرار نخواهیم داد، ولی بحث توهین و افترا به عنوان ملاک قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته