دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1398 - 14:24
شریعتمداری در مراسم افتتاح شیرخوارگاه شبیر:

خیرین از توسعه فقر در کشور جلوگیری کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: خیرین باید از ادامه فعالیت تولید معلولیت و فقر در کشور جلوگیری کنند و در این فعالیت تلاش کنند که کار خیر و پر برکت انجام دهند.
کد خبر : 451586
0033.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح شیرخوارگاه شبیر به عنوان بزرگترین شیرخوارگاه کشور اظهار کرد: در این مکان مقدس مسجدی به نام شبیر وجود دارد که تمامی خیرین در آن حضور دارند و در انجام کار خیر از هم سبقت می‌گیرند.


وی افزود: امروز در این مراسم شنیده شد که خیری پذیرفته است یک شیرخوارگاه با همین تجهیزات در استان دیگری بسازد که ثبت این روز منجر به ادامه کار خیران می‌شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه جلب مشارکت مردم برای گرفتن خیرات خرد و اندک کار بزرگی است، گفت: نباید مردم طبقه متوسط را از عمل خیری محروم کرد و باید شرایطی را فراهم کنیم که این کمک‌ها به سمت کارهای خیر و نیکوکارانه هدایت شوند.


شریعتمداری با بیان اینکه ما باید شفافیت را به جامعه برگردانیم، اظهار کرد: اگر ما به امر شفافیت توجه جدی کنیم و فعالیت‌های امور خیریه را به اطلاع مردم برسانیم، حتما می‌توانیم آنها را در کار خیر سهیم کنیم.


 وی اضافه کرد: خیرین باید از ادامه فعالیت تولید معلولیت و فقر در کشور جلوگیری کنند و در این فعالیت تلاش کنند که کار خیر و پر برکت انجام دهند. همانطور که در این مراسم اعلام کردند از سوی خیرین 26 هزار جهیزیه برای معلولان تامین خواهد شد، این کار نیک در حقیقت خود یک اقدام پیشگیرانه در جهت تولید فقر است.


 شریعتمداری با بیان اینکه دولت به همراه خیرین می‌تواند موتور تولید فقر را از کار بیندازد، گفت: ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، توسعه فعالیت‌‌های آموزشی و مهارت افزایی و کنترل تورم از وظایف دولت است که با آن می تواند فعالیت موتور تولید فقر را کنترل می‌کند.


وی با اشاره به اقدامات در خصوص از کار انداختن موتور تولید معلولیت اظهار کرد: با کاهش آمار تصادفات، حل مشکل آلاینده‌ها، افزایش ایمنی کارگاه‌ها، غربالگری ژنتیکی و حذف نقاط پرخطر جاده‌ای می تواند از تولید معلولیت جلوگیری کرد.


انتهای پیام/4046


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته