دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1398 - 13:53
هفته پژوهش 65/ همراه با نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی؛

درمان تومور بدون نیاز به جراحی/ بومی سازی دستگاهی که در انحصار آمریکا است

مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان از ساخت داخلی دستگاه HTDCS که در انحصار آمریکا است، خبر داد و گفت: با استفاده از این دستگاه تومورها بدون نیاز به جراحی درمان می‌شوند.
کد خبر : 451545

احمدرضا محمدزاده در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه در شرکت دانش‌بنیان خود در حوزه دستگاه‌های تحریک مغز کار می‌کنیم، اظهار کرد: در این نمایشگاه 3 دستگاه به نمایش گذاشته‌ایم.


وی افزود: یکی از این محصولات با باتری کار می‌کند که الکترود آن روی سر گذاشته می‌شود و جریان AC و جریان DC تولیدی داخل سر منتشر می‌شود تا جریان از طریق آن‌ها به غشای جمجمه منتقل شود.


این مدیر فنی در معرفی دومین دستگاه حاضر در این نمایشگاه گفت: دستگاه HTDCS، دستگاهی است. آمریکا تنها کشوری که این دستگاه را ساخت است و ما دومین کشور سازنده این دستگاه هستیم که با استفاده از مدل آن‌ها این دستگاه را ساخته شده است. این دستگاه هشت کاناله و ایزوله است. شکل موج‌های مختلفی را می‌تواند بر روی قشر سر، کاملاً ایزوله از همدیگر و کاملاً با سیتینگ‌های مختلف اعمال کند که مزیت این دستگاه نسبت به HTDCS معمولی این است که فوکالیته بالاتری دارد و عمق نفوذ بیشتری داشته و می‌تواند  بر نقطه هدف متمرکز شود. این دستگاه در حد تحقیقاتی است ولی کار آیی خوبی روی ترک اعتیاد و ... دارد.


محمدزاده تصریح کرد: دستگاه دیگر ما «هایفو» است که به‌صورت امواج فراصوت روی یک نقطه متمرکز می‌کند، در بحث رهایش دارو و از بین بردن تومورها و نظایر آن کاربرد دارد و کاملاً ایمن است، بیمار با استفاده از این دستگاه بدون جراحی می‌توان بر تومورها متمرکز شود، آن را گرم کرده و نهایتاً متلاشی می‌کند.


وی در خصوص کاربرد دستگاه «هایفو» گفت: اکنون استفاده از دستگاه TDCS در خارج از کشور خیلی متداول است اما در کشور ما تازه است. این دستگاه در 10 نوع بیماری (افسردگی، استرس، بیش‌فعالی کودکان، وزوز گوش، حافظه، صرع و وسواس و...) کاربرد دارد و به‌خوبی در مداوای این بیماری‌ها از این دستگاه استفاده می‌شود و نتیجه می‌گیرند.


این مدیر فنی شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: دستگاه TDCS با تزریق جریان بیماری را درمان می‌کند و  جنبه تشخیص بیماری ندارد.


محمدزاده در خصوص دستگاه HD گفت: این دستگاه در سیگنال گیری‌های بای‌پتانسیل (سازمان صداوسیما) کاربرد دارد. هم‌چنین سیگنال‌های بدن را تقویت و ضبط کند. این دستگاه هشت الکترود دارد که می‌توان از دو الکترود آن نیز استفاده کرد. مزیت این دستگاه نسبت به TDCS معمولی این است که عمق نفوذ بهتری دارد.


وی ادامه داد: دستگاه دیگری که در این نمایش به نمایش گذاشته‌شده است، دستگاه «کارت صوت» است که می‌تواند 32 کانال را هم‌زمان ضبط کند، به‌صورت آنلاین روی آن‌ها فیلتر بزند، میان‌گذر، بالا گذر و FFT بگیرد.


محمدزاده از تولید دستگاه «میکروباولتراسوند» خبر داد و گفت: این دستگاه اولتراسوند حیوانی، با رزولوشن و فرکانس بالا، از موش و حیوانات کوچک اتوسوند می‌گیرد که در نمایشگاه بعدی به نمایش خواهیم گذاشت.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته