دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 11:27
در جمع دانشجویان ایرانی مقیم هلند:

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: دانشجویان سفیران فرهنگ و تمدن ایران هستند

دکتر سید ضیا هاشمی در دیدار با دانشجویان ایرانی مقیم هلند در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه، ضمن تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از تجارب حضور در سایر کشورها در دوران جدید، از دانشجویان ایرانی به عنوان سفیران فرهنگ و تمدن اسلامی یاد کرد.
کد خبر : 45154

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دیدار با دانشجویان ایرانی مقیم هلند که به همت رایزنی علمی ایران در منطقه شنگن در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) به تحلیل فلسفه نهضت عاشورا پرداخت و آن را نماد مبارزه با ظلم، جهل و خشونت خواند. او در ادامه به جایگاه هویت بخش نهضت عاشورا در ایران اشاره کرده و آن را چراغ راه انسانهای آزاده در طول تاریخ دانست.


هاشمی سابقه علم آموزی " سیردر آفاق" ایرانیانی همچون سعدی، غزالی و ابوریحان بیرونی را به عنوان الگو دانسته و به ضرورت بهره‌گیری از تجارب حضور در سایر کشورها در دوران جدید از دانشجویان ایرانی به عنوان سفیران فرهنگ و تمدن اسلامی یاد کرد.


او همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور را که خانه و وطن خود را جهت کسب دانش و ارتقای سطح علمی به نیّت ترقی کشور خود و خدمت به بشریت ترک کرده و مشکلات و دشواری‌های راه را به جان خریده‌اند، کسانی دانست که به تاسی از سیره دینی پیشوایان ما نوعی هجرت کرده و با کسب معرفت و مسئولیت پذیری اجتماعی خدمت به وطن را سرلوحه کارخود قرار داده‌اند.


گفتگو و پرسش و پاسخ دانشجویان با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بخش دیگری از این دیدار بود که دانشجویان ضمن بیان دغدغه‌های علمی و فرهنگی موجود در توسعه کشور و توجه ویژه به نخبگان علمی و فرهنگی نکات خود را بیان کردند و دکتر هاشمی نیز به تبیین و توضیح برنامه‌های وزارت علوم در این خصوص پرداخت.


لازم به ذکر است در این نشست دکتر جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، دکتر قربانی اصل رایزن علمی ایران درمنطقه شنگن و دکتر میرزایی سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز حضورداشتند و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با مسائل علمی و فرهنگی دانشجویان بیان کردند .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته