دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آینده مبهم سرمربی تیم ملی بسکتبال/ بائرمن می‌ماند یا می‌رود؟

سرنوشت درک بائرمن هنوز مشخص نشده و معلوم نیست مسئولان فدراسیون چه تصمیمی درباره سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال می‌گیرند.
کد خبر : 45146

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، پس از آنکه تیم ملی بسکتبال کشورمان نتوانست در مسابقات جام ملت‌های آسیا قهرمان شود و سهمیه بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو را کسب کند، اگرچه مسئولان فدراسیون بسکتبال از باخت مقابل چین و کسب مقام سومی چندان ناراضی نبودند، بلافاصله در پایان این رقابت‌ها با صدور بیانیه‌ای کسب مدال برنز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفتند!
البته مسئولان فدراسیون بسکتبال تا قبل از آغاز رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا 2015 چین مدعی بودند تیم ایران به‌راحتی و حتی با 80 درصد توان می‌تواند قهرمانی سال 2013 را ‌بار دیگر تکرار کند اما معلوم نیست در طی این 12 روز در شهر چانگشا چه اتفاقی افتاد که تیم مدعی قهرمانی و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو به کسب مدال برنز راضی شد و به ایران بازگشت.


البته تیم‌ ملی بسکتبال ایران یک شانس دیگر برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل دارد و آن‌هم حضور در رقابت‌های بین قاره‌ای است، رقابتی که با حضور تیم‌های برتر تمامی قاره‌ها برگزار می‌شود و مسلما بسیار سخت‌تر از رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد بود. در این میان باید دید فدراسیون بسکتبال تمایل دارد که قرارداد درک بائرمن را تمدید کند، چرا که با توجه به تصمیم اتخاذ شده از سوی شورای فنی فدراسیون بسکتبال، قرار بود قرارداد سه ماهه این مربی آلمانی در صورت کسب نمره مثبت پس از جام ملت‌های آسیا تا پایان المپیک تمدید شود ولی عدم صعود به المپیک کمی ماندن یا رفتن باوئرمن را دچار تردید کرده است.


البته خود بائرمن در مصاحبه‌هایی که انجام داده به صورت تلویحی اعلام کرده که دوست دارد در تیم ملی بسکتبال ایران فعالیت خود را ادامه دهد و تلاش کند تا بسکتبال ایران را بار دیگر المپیکی کند.


در همین رابطه صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال در مورد ماندن بائرمن به عنوان سرمربی تیم ملی به خبرنگار آنا، گفت: «در حال حاضر بهتر می‌بینم که در مورد تیم ملی حرفی نزنم. در آینده به صورت تفصیلی در این‌باره صحبت خواهم کرد.»


حال باید دید فدراسیون بسکتبال چه تصمیمی در مورد این مربی آلمانی می‌گیرد و آیا تمایل دارد که به او فرصت دهد تا بسکتبال ایران المپیکی شود؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته