دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 12:01
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

مصرف توتون‌های معطر در کشور ممنوع شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: باید مصرف توتون‌های معطر در کشور ممنوع شود زیرا این مساله موجب افزایش تمایل جوانان از جمله خانم‌ها به مصرف قلیان شده است.
کد خبر : 45131

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر شهنام عرشی در نشست خبری که به مناسبت جمع‌آوری قلیان در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در جمع آوری قلیان ما با افرادی طرف هستیم که آنها کاملا به مضرات و مسائل ناشی از آن واقف هستند و دانسته این کار را انجام می‌دهند. مصرف قلیان در خانواده‌های ایرانی از جمله خانم‌ها افزایش پیدا کرده است که یکی از علت‌های این مساله استفاده از توتون و تنباکوهای معطر است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: در گذشته وقتی فردی از توتون و تنباکوی کاشان و یا اصفهان استفاده می‌‌کرد به علت بوی نامطبوعی که داشت جوانان هیچ وقت جذب آن نمی‌شدند و خانم‌ها هم راضی نبودند این مواد را در فضای بسته استفاده کنند اما در حال حاضر با وجود توتون و تنباکوهای معطر افراد بسیاری جذب مصرف آن شدند.


وی گفت: اغلب آسیب‌های اجتماعی از مصرف قلیان آغاز می‌شود که دیزی‌سراها‌ی سنتی، قهوه‌خانه‌ها و سفره‌ها از جمله اماکنی هستند که این مواد را در اختیار جوانان قرار می‌دهد.


عرشی با تاکید براینکه قانون صدور پروانه کسب باید تغییر کند، گفت: چرا باید به یک فضای بسیار کوچک مجوز قهوه‌خانه، سفره‌خانه و ... به صورت همزمان داده شود.


وی گفت: ما برخی از سفره‌خانه‌ها را به دلیل نداشتن مجوز قهوه‌خانه و توزیع قلیان با همکاری دستگاه اجرایی پلمپ کردیم اما این افراد ظرف 48 ساعت مجوز را تهیه کردند این در حالی است که برای اخذ مجوز زمانی بسیار بیش از این نیاز است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید مصرف توتون‌های معطر در کشور ممنوع شود، گفت: حوزه بهداشتی کشور در این خصوص وظایف خود را عمل کرده است امید است که سایر دستگاه اجرایی نیز به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: قلیان قهوه خانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته