دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 10:41

آمریکا به دنبال کمک تسلیحاتی به اقلیم کردستان

هزینه‌های دفاعی آمریکا برای سال آتی (2016 میلادی) شامل ارسال مستقیم اسلحه برای کردهای عراق با هدف حمایت از تلاش‌های آنان در مبارزه با داعش شده است.
کد خبر : 45128

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد قانون اختیارات دفاع ملی (NDAA) برای سال 2016 به اجازه دولت اوباما می‌دهد در حمایت از تلاش کردهای عراق برای مبارزه با داعش برای آنان به طور مستقیم سلاح بفرستد.


وی که در موسسه «بروکینگز» آمریکا سخن می‌گفت، افزود: وزیر امورخارجه نمی‌تواند تضمین کند دولت عراق فراگیر است بنابراین آمریکا مجاز است به طور مستقیم به کردها، قبایل سنی و گروه‌های دیگر سلاح بدهد. از این رو، لزومی ندارد همه چیز از زیر نظر بغداد بگذرد.


روز چهارشنبه، مجلس سنای آمریکا قانون اختیارات دفاع ملی در سال 2016 را با رای کافی برای نادیده گرفتن حق وتو ریاست‌جمهوری به تصویب رساند.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، تهدید کرده بود طرحی را که بودجه‌های نظامی را به طور خودکار افزایش دهد، وتو می‌کند اما برگ‌برنده خود را برای بودجه برنامه‌های داخلی نگه داشت.


قانون اختیارات دفاع ملی اجازه استفاده از 612 میلیارد دلار برای هزینه‌های نظامی را می‌دهد و 38 میلیارد دلار بودجه احتمالی نیز برای فعالیت‌های فرامرزی کنار می‌گذارد.


داعش از سال گذشته نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است. آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور سال گذشته ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند. روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته