دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام معاونت تحقیقات وزارت بهداشت:

پیشرفت رشته علوم اعصاب در کشور نیازمند کمک همه‌جانبه دولت است

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه پیشرفت رشته علوم اعصاب در کشور نیازمند کمک همه‌جانبه دولت است، گفت: برای تربیت یک دانشجوی PHD در رشته علوم اعصاب، باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.
کد خبر : 451240
1010.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شاهین آخوندزاده صبح امروز در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد با بیان اینکه برای تربیت یک دانشجوی PHD در رشته علوم اعصاب، باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد، گفت: مقالات پزشکی ایران در دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و درحال حاضر کشور ما رتبه ۱۶ مقالات پزشکی در دنیا را دارد اما در رشته علوم اعصاب رتبه ۲۱ را داریم که بخشی از این مسئله ناشی از منابع محدود مالی برای هزینه کردن در این رشته است. ایران در رشته علوم اعصاب کشور برتر منطقه است و رژیم غاصب صهیونیستی نیز رتبه دوم را دارد، البته بسیاری از مقالات آنها در آمریکا تولید می‌شود.


قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بر اهمیت ورود همکاران بالینی به تحقیقات رشته علوم اعصاب تأکید کرد و گفت: رشته علوم اعصاب موقعی پویاتر می‌شود که همکاران بالینی وارد این حیطه شوند.


وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در تولید مقالات در حوزه علوم اعصاب، خاطرنشان کرد: علوم اعصاب، رشته‌ای است که دولت‌ها باید برای آن پول خرج کنند تا نتایج موثری در این زمینه حاصل شود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت و درمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته